سبک زندگی

نشانه‌های اذیت و آزار در مدرسه چیست؟/ چگونه بفهمیم فرزندمان مورد آزار قرار گرفته؟

نشانه‌های اذیت و آزار در مدرسه چیست؟/ چگونه بفهمیم فرزندمان مورد آزار قرار گرفته؟

خیلی مهم است که بدانیم نشانه های اذیت و آزار در مدرسه چیست یا به زبان دیگر از اینکه فرزندمان در مدرسه دچار مشکل است مطلع شویم چرا که آنها به راحتی نمی توانند این مسائل را با ما درمیان بگذارند. یکی از مشکلات رایج مدارس امروزه برای کودکان مورد اذیت قرار گرفتن است که باید به نشانه های آن توجه کنیم ، مورد حمله قرار گرفتن شکلی از آزار یا بدرفتاری فیزیکی روانی بین کودکان مدارس در مدت زمان کوتاه یا بلند است این اخلاق در کودکان حتی از ۳ تا ۶ سال شروع می شود. همانطور که از سنین کودکی به فرزندان مان به طور بنیادی ارزش احترام گذاشتن ،صمیمیت ، اعتماد و اینکه چگونه به کسی که پرخاش می کند پاسخ دهد را آموزش می دهیم بایداین راهم بیاموزند که در مورد مشکلات ترس ،شک و احساسات با اعضای خانواده صحبت کنند.
نشانه های مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در مدرسه
رفتارهایی که کودکان از خود نشان می دهند
تمایل به مدرسه رفتن ندارد و ممکن خود را به مریضی برای رفتن به مدرسه بزنند اما شما باید کودک را تشویق کنید تا صحبت کنند ،حس اعتماد ایجاد کنید تا آزادانه بگوید چه چیزی او را آزار می دهد و مانع رفتن او به می شود.
تغییرات رفتاری
تغییرات آهسته و تدریجی روی شخصیت تاثیر می گذارد و کودکان نمی خواهند با دوستان بزرگتر یا خانواده در این مورد صحبت کنند، وقتی به مدرسه میروند عصبی می شوند و رفتارشان تغییر می کند چرا که آنها از عصبانیت و پرخاشگری دیگر همکلاسی ها رنج می برند . تشخیص دلیل اصلی این پرخاشگری کمی هم دشوار است چرا هر بار ممکن است در واکنش به چیز متفاوتی این رفتار انجام شود.
به سختی بیدار شدن از خواب
سردرد و گیجی ،مشکلات گوارشی و هضم ، اختلال خواب ، تپش قلب ، تغییرات در فعالیت مدرسه و عدم تمایل در انجام تکالیف مدرسه همه و همه می تواند نشانه مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در مدرسه باشد.
والدین وقتی شک کردند کودکانشان مورد آزار قرار می گیرند چه کنند؟
اگر متوجه آزار کودکان تان شده اید اولین کاری که می کنید این است که از سرزنش آنها خودداری کنید ، این به این معنی نیست که والدین بدی هستید بله حقیقت آن است که کودکان باید احساس امنیت کنند آنها باید بدانند تنها نیستند آرامش خود را حفظ کنید و نگرانی تان را نشان ندهید کودکان باید قوت و نظرات مثبت شما را ببینند. مدرسه بروید و با فرد مسئول صحبت کنید تا راهی برای حل این ستیز پیدا کنید ؛ روی صبر صمیمیت احترام تاکید کنید تا فرزندانتان رشد کنند فراموش نکنید منزلتان باید منبع اصلی عشق و تحصیل باشد.

بیشتر بخوانید:
بیماری‌های خطرناکی که با «حسادت» به سراغتان می‌آید!
چگونه کودکی شاد تربیت کنیم؟/ ۷ویژگی رفتاری کودکان شاد
۳۵۲۳۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا