گلستان

جوادی‌واعظ: فرهنگیان نوک پیکان جنگ نرم هستند/ همه موفقیتم را مدیون همسرم هستم

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، فاطمه جوادی‌واعظ ظهر امروز در نخستین همایش ملی «نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی» با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دو جریان فکری «حق» و «باطل» در جهان وجود دارد و این دو جریان از ابتدای عالم وجود داشته و دارد اما این دو جریان بعد از تشکیل انقلاب اسلامی شکل دیگری به خود گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: اگر به حوزه سیاسی در کشور یمن بنگریم مشاهده می‌کنیم که یمن به مدت ۱۸۰ سال مستعمره انگلیس بود در کشورهای دیگری همچون هند نیز به همین‌گونه است و کشور انگلیس برای این کشورها فرماندار انتخاب می‌کرد.

جوادی‌واعظ ابراز کرد: بین دو کشور انگلیس و فرانسه قراردادی منعقد شد که براساس این قرارداد تمام منابع کشورها را به یغما بردند منابع انسانی مادی طبیعی و فرهنگی این کشورها به دست انگلیس و فرانسه به یغما برده شد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی ذیل سازمان ملل کارهایشان را جلو بردند در سال ۲۰۰۰، جلسه‌ای در سازمان ملل گرفته شد و سندی به امضا رسید که ذیل آن اهداف توسعه پایدار ذکر شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: سند توسعه پایدار بر دو اصل «توانمندسازی زنان» و «حفظ محیط زیست» استوار است اهداف کشور آمریکا این بود که کشورهای بزرگ را در جنگ‌های نظامی به کشورهای کوچک تبدیل کنند کشور سودان را به کشوری کوچک تقسیم کردند آنها می‌خواستند کشور ایران، عراق و سوریه را به کشوری کوچک تقسیم کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

جوادی‌واعظ بر اهمیت نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و افزود: از دیگر اهداف دشمن این بود که زن‌های مسلمان را شبیه به مرد و مردان را شبیه به زن کنند آنها تلاش کردند زنان به صورت مستقل و به دور از خانواده به تحصیل علم و کار بپردازد اما اسلام می‌گوید زن در کنار همسر به تحصیل علم بپردازد.

* اسلام می‌گوید حیات طیبه زمانی شکل می‌گیرد که زن در کنار مرد باشد/ همه موفقیتم را مدیون همسرم هستم

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید ابراز کرد: اسلام می‌گوید حیات طیبه زمانی شکل می‌گیرد که زن در کنار مرد باشد و به او آرامش دهد و مرد تامین مالی خانواده را بر دوش بکشد و امنیت خانواده را بر عهده بگیرد.

جوادی‌واعظ گفت: من در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردم و بعد از ازدواج با کمک همسرم تحصیل کردم و رتبه یک دانشگاه در مقطع دکتری شدم که همه موفقیتم را مدیون همسرم هستم اکنون دو فرزند دارم که آنها هم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/83019/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا