سیاسی

ترکیب مرگبار زیردریایی اتمی و ترایدنت/ یک موشک معادل ۲۴۰ بمب اتمی هیروشیما / عکس

ترکیب مرگبار زیردریایی اتمی و ترایدنت/ یک موشک معادل ۲۴۰ بمب اتمی هیروشیما / عکس

این زیردریایی های دارای قابلیت حمل موشک های بالستیک به خاطر ضربه سهمگین و جثه غول پیکر خود لقب boomer به معنای کانگوروی نر غول پیکر را دریافت کرده اند.
این زیردریایی‌ها می توانند تا ۲۰ موشک بالستیک هسته ای زیردریایی-پرتاب Trident II D۵ را حمل کنند که بسیار بیشتر از موشک های هسته ای است که هر زیردریایی دیگری می تواند در خود داشته باشد. با طول ۴۴ فوت (حدود ۱۳.۵ متر) و وزن حدود ۶۰ تنی، موشک های بالستیک هسته ای Trident D۵ دارای بردی ۴,۶۰۰ مایلی (۷,۳۶۰ کیلومتر) بوده و می توانند تا هشت کلاهک هسته ای ۴۷۵ کیلوتنی با اهداف مجزا را حمل کنند. هر کدام از این کلاهک ها می توانند ۳۰ برابر بیشتر از بمب اتمی (هر موشک برابر ۲۴۰ بمب اتمی هیروشیما) که در سال ۱۹۴۵ روی شهر هیروشیما رها شد انرژی تخریب گر تولید کنند.

زیردریایی کلاس Ohio چنان قدرتمند است که ایالات متحده قدرت آتش آن را به بیش از نصف کاهش داده تا بتواند بر طبق توافق های کاهش سلاح های استراتژیک که با روسیه داشته پیش برود. USS Louisiana و مابقی زیردریایی های کلاس اوهایو دارای چهار لانچر اژدر مجهز به اژدرهای Mark ۴۸ برای مبارزه با زیردریایی های دشمن و شناورهای سطحی هستند. هر اژدر Mark ۴۸ می تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را حمل کند و وزن طول آن به اندازه یک وانت پیکاپ تویوتا است. این سلاح های با هدایت خودکار از سونار فعال و غیرفعال برای حمله به اهداف خود در فاصله بیش از ۸ کیلومتری استفاده می کنند. زیردریایی های کلاس اوهایو به زودی با زیردریایی های جدید کلاس کلمبیا جایگزین می شوند اما این بومرها فضای کافی برای حمل تنها ۱۶ فروند موشک Trident II را دارند و بدین ترتیب شاید هرگز هیچ زیردریایی ساخته نشود که بتواند قدرت آتش مخربی به اندازه زیردریایی کلاس اوهایو داشته باشد.

زیردریایی کلاس Ohio
نوع: زیردریایی با قابلیت حمل موشک های بالستیک
کشور سازنده: ایالات متحده
قدرت جابجایی: ۱۸,۷۵۰ تن
موتور: یک شفت رآکتوری هسته ای
سلاح ها: ۲۰ فروند موشک بالستیک هسته ای Trident II، اژدرهای Mk ۴۸
سال ورود به سرویس: ۱۹۹۷
تعداد موجود در سرویس: ۱۴ فروند
ترسناک ترین قابلیت: موشک های بالستیک هسته ای قاره پیما
۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا