سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
  • اجتماعی
  • فرهنگ و هنر
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • بین الملل
سایت خبری

سرتیتر خبرها

فیلمسازی که عشق پدرش به مادرش را مستند کرد

فیلمسازی که عشق پدرش به مادرش را مستند کرد

2 ساعت پیش
بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

2 ساعت پیش
«بلیط ساعت یک بعد از نیمه‌شب» در صحنه آبی

«بلیط ساعت یک بعد از نیمه‌شب» در صحنه آبی

2 ساعت پیش
دانشجویی که دغدغه‌اش داشتن یک لپ‌تاپ است

دانشجویی که دغدغه‌اش داشتن یک لپ‌تاپ است

2 ساعت پیش
دبیر هشتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد

دبیر هشتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد

2 ساعت پیش
ادبیات می‌تواند وطن‌پرستی را به کودکان بیاموزد؟

ادبیات می‌تواند وطن‌پرستی را به کودکان بیاموزد؟

2 ساعت پیش
چه کسانی برندگان پلنگ لوکارنو را انتخاب می‌کنند؟

چه کسانی برندگان پلنگ لوکارنو را انتخاب می‌کنند؟

2 ساعت پیش
دیدار مدیران هنرهای نمایشی با اکبر زنجانپور

دیدار مدیران هنرهای نمایشی با اکبر زنجانپور

2 ساعت پیش
بزرگداشت شهید عالیخانی در حوزه هنری برگزار شد / هنرمندی که با باور زیست و با هنر شهید شد

بزرگداشت شهید عالیخانی در حوزه هنری برگزار شد / هنرمندی که با باور زیست و با هنر شهید شد

2 ساعت پیش
ریشه‌های مشترک نوحه و آواز، از گلپا تا آهنگران / نوحه‌ای به رنگ پاپ؛ تأثیر موسیقی روز بر نوحه‌خوانی امروز ایران چیست؟

ریشه‌های مشترک نوحه و آواز، از گلپا تا آهنگران / نوحه‌ای به رنگ پاپ؛ تأثیر موسیقی روز بر نوحه‌خوانی امروز ایران چیست؟

2 ساعت پیش

Home » تبلیغات به واتس‌اپ می‌آید

تبلیغات به واتس‌اپ می‌آید

زمان انتشار: 18 ژوئن 2025 ساعت 12:00

دسته بندی: اخبار تکنولوژی

شناسه خبر: 982812

زمان مطالعه: 8 دقیقه

تبلیغات به واتس‌اپ می‌آید

تبلیغات به واتس‌اپ می‌آید

 یازده سال از زمانی که فیس بوک، واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد،  طول کشید،  اما شرکت «متا» در نهایت تبلیغات را به واتس‌اپ می‌آورد و تغییری بزرگ را برای اپلیکیشنی که بنیانگذاران آن از تبلیغات اجتناب می‌کردند، رقم می‌زند.

«متا»، روز دوشنبه، اعلام کرد که کسب‌ و کارها از این پس می‌توانند به اصطلاح آگهی‌های وضعیتی (استاتوس) را در واتس‌اپ نمایش دهند که کاربران را به تعامل با تبلیغ‌کنندگان از طریق ویژگی‌های پیام‌رسانی این برنامه ترغیب می‌کند. تبلیغات فقط به کاربران در تب «به‌روزرسانی» واتس‌اپ نشان داده می‌شود تا تبلیغات را از مکالمات شخصی افراد جدا کند. علاوه بر این، «متا» از طریق تبلیغات جستجو و اشتراک، درآمدزایی از ویژگی کانال‌های واتس‌اپ را آغاز خواهد کرد.

همانطور که مدیرعامل «متا» در سال ۲۰۲۲ گفته بود، شروع تبلیغات در این برنامه پیام‌رسان، گام مهمی در برنامه‌های مارک زاکربرگ، برای تبدیل واتس‌اپ به «فصل بعدی» در تاریخ شرکتش است.

در حال حاضر، «متا» به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات به اصطلاح کلیکی را در فیس‌بوک و اینستاگرام اجرا کنند که کاربران را به واتس‌اپ هدایت می‌کند تا بتوانند مستقیما با کسب و کارها، تعامل کنند. زاکربرگ در آوریل به تحلیلگران گفت: پیام‌رسانی بین برندها و مصرف‌کنندگان، باید ستون بعدی کسب‌ و کار ما باشد و افزود: واتس‌اپ اکنون بیش از سه میلیارد کاربر ماهانه دارد که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا هستند و به سرعت در آنجا رشد می‌کنند.

اکنون، شرکت ها می‌توانند این نوع تبلیغات را در خود واتس‌اپ نمایش دهند. تبلیغات استاتوس جدید در تب «به‌روزرسانی‌های کاربر» بخش «استاتوس» ظاهر می‌شود که می‌تواند برای اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدیوها و متن‌هایی که مشابه استوری‌های اینستاگرام،  پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، استفاده شود.

از زمانی که «متا» در سال ۲۰۱۴،  واتس‌اپ را خرید، این اپلیکیشن پیام‌رسان در سراسر جهان به رشد خود ادامه داده است. اما برخلاف فیس بوک، اینستاگرام و اخیرا تردز، واتس‌اپ هرگز اجازه تبلیغات را نداده است.

جان کوم و برایان اکتون، بنیانگذاران واتس‌اپ، صنعت تبلیغات را به دیده تحقیر می‌نگریستند و این دو نفر پس از اختلاف با مدیرانی که مشتاق بودند تبلیغاتی و سایر اقداماتی را که مورد قبول آنها نبود، به فیس بوک تزریق کنند، این شرکت را ترک کردند.

این شرکت شبکه اجتماعی، درآمد واتس‌اپ را فاش نمی‌کند، اما تحلیلگران پیش از این، درآمد این اپلیکیشن را بین ۵۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار از محل دریافت هزینه ابزارها و خدمات از کسب‌ و کارها تخمین زده‌اند.

نیکیلا سرینیواسان، رئیس محصولات پیام‌رسان تجاری «متا»، جمعه گذشته گفت: متا از «اطلاعات بسیار ابتدایی» برای توصیه تبلیغاتی برای نمایش کاربران واتس‌اپ استفاده خواهد کرد. این اطلاعات، شامل کشور، شهر، دستگاه، زبان و داده‌های شخص مانند افرادی که آنها را دنبال می‌کنند یا نحوه تعامل آنها با تبلیغات، می‌شود.

این شرکت تب «به‌روزرسانی‌های» واتس‌اپ را در ژوئن سال ۲۰۲۳ به همراه ویژگی «کانال‌ها» راه‌اندازی کرد که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد برخلاف مکالمات شخصی، پیام‌های پخش و به‌روزرسانی‌ها را برای دنبال کنندگان خود ارسال کنند. «متا»  روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت همچنین از ویژگی کانال‌ها،  کسب درآمد خواهد کرد.

سازمان‌ها و افرادی که سرپرست کانال هستند، اکنون می‌توانند زمانی که شخصی، کانال‌های مربوطه را از طریق دایرکتوری جستجو می‌کند، پول خرج کنند تا نمایان شدن کانال‌های مربوطه را افزایش دهند.

«متا»، روز دوشنبه، اعلام کرد علاوه بر این، مدیران کانال می‌توانند برای دسترسی به به‌روزرسانی‌ها و محتوای انحصاری، هزینه اشتراک ماهانه از کاربران دریافت کنند. به گفته یک سخنگو، این شرکت فورا از این هزینه های اشتراک ماهانه ،درآمد کسب نخواهد کرد، اما قصد دارد در نهایت ۱۰ درصد سهم از درآمد حاصل از این اشتراکها دریافت کند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی،  سرینیواسان گفت که «متا» امیدوار است که با محدود کردن تبلیغات جدید خود به تب «به‌روزرسانی‌های» واتس‌اپ، تا حد امکان، کمتر کاربران را آزرده کند. به‌روزرسانی‌های وضعیت کاربران و همچنین پیام‌ها و تماس‌های شخصی در واتس‌اپ، رمزگذاری شده باقی می‌مانند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید : آیا چت‌جی‌پی‌تی باعث بروز توهم و تفکر توطئه‌گرایانه می‌شود؟
برچسب ها
واتس‌اپ
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • گام نوین MIT در ایمنی دیابتی‌ها: آزادسازی خودکار گلوکاگون با ایمپلنت زیرپوستی
    گام نوین MIT در ایمنی دیابتی‌ها: آزادسازی خودکار گلوکاگون با ایمپلنت زیرپوستی 10 ساعت پیش
  • اندروید ۱۶ با طراحی پویا و جهشی؛ تحولی تازه در تجربه کاربران
    اندروید ۱۶ با طراحی پویا و جهشی؛ تحولی تازه در تجربه کاربران 10 ساعت پیش
  • مهندس روسی به جرم جاسوسی صنعتی برای روسیه در هلند محکوم شد
    مهندس روسی به جرم جاسوسی صنعتی برای روسیه در هلند محکوم شد 10 ساعت پیش
  • چرا قیمت گلکسی Z Flip 7 با واقعیت سخت‌افزاری‌اش همخوانی ندارد؟
    چرا قیمت گلکسی Z Flip 7 با واقعیت سخت‌افزاری‌اش همخوانی ندارد؟ 10 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 437
  • آذربایجان غربی 378
  • اجتماعی 7449
  • اخبار استانها 2901
  • اخبار بورس 604
  • اخبار تکنولوژی 533
  • اخبار روز 4
  • اخبار ورزشی 20725
  • اردبیل 1077
  • اصفهان 1488
  • اقتصادی 7524
  • البرز 473
  • ایلام 503
  • بوشهر 6
  • بین الملل 6228
  • تبلیغات 31
  • تهران 853
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 894
  • خراسان جنوبی 47
  • خراسان رضوی 1538
  • خراسان شمالی 49
  • خوزستان 1576
  • دسته‌بندی نشده 1
  • زنجان 671
  • سبک زندگی 135
  • سلامت 712
  • سمنان 2839
  • سیاسی 9050
  • سیستان و بلوچستان 66
  • عکس 24
  • علمی و فناوری 3965
  • فارس 878
  • فرهنگ و هنر 8435
  • قزوین 991
  • قم 301
  • کاریکاتور 137
  • کردستان 1305
  • کرمان 1436
  • کرمانشاه 1213
  • کهگیلویه و بویراحمد 760
  • گلستان 548
  • گیلان 1123
  • لرستان 214
  • مازندران 314
  • مرکزی 36
  • موبایل 404
  • میزبانی و هاستینگ 28
  • هرمزگان 976
  • همدان 1342
  • یزد 656

جدیدترین مقالات

  • فیلمسازی که عشق پدرش به مادرش را مستند کرد
    فیلمسازی که عشق پدرش به مادرش را مستند کرد 5 ساعت پیش
  • بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند
    بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند 5 ساعت پیش
  • «بلیط ساعت یک بعد از نیمه‌شب» در صحنه آبی
    «بلیط ساعت یک بعد از نیمه‌شب» در صحنه آبی 5 ساعت پیش
  • دانشجویی که دغدغه‌اش داشتن یک لپ‌تاپ است
    دانشجویی که دغدغه‌اش داشتن یک لپ‌تاپ است 5 ساعت پیش
  • دبیر هشتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد
    دبیر هشتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور