اصفهان

روایت دلنشین شیرینی‌فروشی که کام یتیمان را حلاوت می‌بخشد

خبرگزاری فارس اصفهانعلی‌اکبر دانشمند: در آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) تاکیدات بسیاری بر حفظ حقوق ایتام شده است و در مواجهه با جامعه و رویارویی با یتیمان نیازمندی آن‌ها به شدت ملاحظه می‌شود چرا که علاوه بر چشیدن طعم تلخ یتیمی، مشکل بی‌پناهی و نداشتن تکیه‌گاه از همه سخت‌تر است.

ضرورت اکرام و محبت­ ورزی نسبت به یتیم به حدّی است که در روایتی زیبا از پیامبر (ص) وارد شده است: هنگامی که یتیمی گریه می­‌کند، عرش خدا به لرزه می­‌افتد و آن گاه خدای تبارک و تعالی می­‌فرماید: چه کسی بنده مرا که پدر و مادرش را در خردسالی از او گرفتم به گریه در آورد؟ به عزت و جلالم سوگند، هر کس او را ساکت کند، بهشت را بر او واجب می‌کنم.

در واقع می‌توان گفت محبت کردن هزینه‌ای ندارد و می‌توان آن را برای کودکان تک‌سرپرست و یا کودکانی که از محبت خانواده و علی الخصوص والدین محروم هستند، خرج کرد.

در همین راستا به سراغ یک واحد تولید کیک و شیرینی در شهرستان مبارکه رفتیم که ضرورت اکرام و محبت‌ورزی به ایتام را به خوبی درک کرده است.

 

وقتی وارد مغازه شدم، مهربانی چهره‌ی کارکنان به خوبی دیده می‌شد و یکدستی در چهره‌های آن‌ها برای انجام کاری خیر موج می‌زد چرا که در این واحد تولیدی همه برای شاد کردن و شیرین کردن دل و کام مردم تلاش می‌کردند.

این واحد تولیدی طی سال‌های اخیر سعی کرده با هدیه کیک رایگان به کودکان ایتام در روز تولدشان گرمای محبت زیادی به دل‌هایشان ببخشد.

در این میان صاحب مغازه را دیدم که یک جوان با پشتکار زیاد و مهربانی مشغول فعالیت بود؛ حسن یزدان‌فرد ۴۱ ساله متولد حسن‌آباد قلعه بزی صاحب این واحد تولیدی بود که تصمیم گرفتیم یک گفت‌وگوی صمیمی با او داشته باشیم تا از نزدیک شاهد این کار خیر باشیم.

این شیرینی‌فروش خیر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: خداوند در قرآن و ائمه نسبت به احترام و احسان به ایتام بیش‌تر از هر چیزی به ما سفارش کردند و امام علی (ع) از یک طرف می فرمایند: هر شخصی دست نوازشی بر سر یتیمی بکشد به اندازه هر تار مویی که از زیر دستش رد می‌شود خداوند به او حسنه می‌دهد و از طرفی اگر یتیمی گریه کند بخاطر آن یتیم عرش خدا به لرزه در می‌آید.

وی ادامه داد: در سال‌های اول کیک ایتام را بصورت نیم بها ارائه می‌دادیم که به مرور متوجه برکات و رزق این کار در زندگی شخصی و حتی در شغل خود شدم و از سال دوم تصمیم گرفتم کیک تولد رایگان به ایتام دهم.

یزدان‌فرد گفت: برخی مردم هم علاقه دارند که در این کار خیر همیاری کنند اما به پرسنل مغازه سپرده‌ام که از کسی پول قبول نکنند، چرا که ارائه کیک نیت خود من است و اگر کسی واقعا خواست کمک بکند به او می‌گویم که از این کمک در قالب ارائه شمع، بادکنک یا هدیه‌های تولد استفاده می‌کند.

وی گفت: ما به ایتام زیر ۱۵ سال کیک تولد رایگان ارائه می‌کنیم و کسانی را که می‌شناسیم بدون مدرک شناسایی به آن‌ها کیک می‌دهیم ولی کسی را که نمی‌شناسیم باید شناسنامه داشته باشد و این کار فقط مختص شهرستان مبارکه نیست و ایتام زیادی از شهرهای اطراف مبارکه این جا می‌آیند.

 

این مدیر واحد تولیدی کیک شیرینی ادامه داد: باید این قبیل کارها در شهر زمینه انجامش فراهم شود تا بتوان محبت را در دل ایتام قرار داد و ما در سال ۱۰۰ کیک به ایتام هدیه می‌کنیم که ماهانه میانگین ۳ تا ۶ کیک متغیر است.

در پایان گفت‌وگو با آقای یزدان‌فرد متوجه شدیم یک مغازه عطر و هدیه‌فروشی نیکوکار دیگری در شهر مبارکه وجود دارد که در روز تولد ایتام به آن‌ها هدیه ای می‌دهد تا سهمی در خوشحال کردن آن‌ها داشته باشد  که این نیکوکار علاقه ای به مصاحبه نداشت ولی کار او و دیگر نیکوکاران در جمع مردم و خداوند همیشه نیک است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا