کهگیلویه و بویراحمد

بی تدبیری برخی دستگاه‌ها دلیل تنش‌ اخیر در منطقه موشمی زیلایی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج طی چند وقت اخیر برخی اقدامات و شاید بی‌تدبیری‌ها موجب تنش در منطقه موشمی زیلایی شده است.

در همین خصوص بهنام آزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برخی تحرکات در زیلایی ابراز نگرانی کرد و گفت: روستای موشمی در قالب تعاونی دو عامل توزیع به‌نام آقای اندرز و مسلمی دارد که اقلام از جمله نفت و آرد توسط این افراد توزیع می‌شود اما جدیدا از طرف امور عشایر و مدیرعامل شرکت عشایری شورم نفر سومی که هیچ مسئولیتی ندارد اقدام به توزیع آرد به صورت ویژه بین افراد خاصی کرده است.

وی بیان کرد: عاملین توزیع حدود دو هفته پیش آرد میان مردم توزیع کردند اما نفر سوم جدیدا اقدام به توزیع ۶۰ گونی آرد بین افراد خاصی کرده که موجب تنش میان روستائیان موشمی‌سفلی شده و مردم در تماس با ما این مورد را تذکر دادند.

آزاد بیان کرد: اگر آرد سهمیه‌ای افراد به آنها نرسیده باید از طریق همین عاملین توزیع پیگیری شود نه اینکه عده‌ای ویژه آرد دریافت کنند که تنش ایجاد شود.افرادی چند روز پیش از عامل فروش ۳ یا ۴ گونی آرد دریافت کردند و جدیدا هم ۳ گونی ویژه دریافت کرده‌اند که این باعث دلخوری مردم شده است.

دهیار موشمی سفلی بیان کرد: قبلا این مورد را به مدیرکل امور عشایر توضیح داده بودم که چنین اقداماتی باعث تنش می‌شود مگر مدیرکل امور عشایر و مدیرعامل شرکت عشایری شورم نمی‌دانند ممکن است چنین کاری منجر به درگیری شود.

وی بیان کرد: گذشته از این بانک کشاورزی مارگون ۴۰ روز پیش به ۵۰ نفر فرد خاص از طریق فرمانداری و بخشداری معرفی شدند وام ۲۰ میلیونی بدون بهره پرداخت کرده است‌.

آزاد بیان کرد: تنها شرایط دریافت وام ۲۰ میلیونی بانک کشاورزی متاهل بودن و سکونت در روستاست اما افرادی که در لیست قرار هستند و تایید دهیاری گرفتند که اولا ساکن موشمی نیستند و دوم متاهل نیستند من به عنوان دهیار روحم از این لیست بی‌خبر است و اصلا تایید نکردم.

روابط عمومی بانک کشاورزی در همین خصوص به فارس گفت: وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی به افرادی که ساکن در روستا باشند پرداخت می‌شود.

ابوالقاسم یگانگی‌اصل بیان کرد: لیست افراد واجد شرایط دریافت وام ۲۰ میلیونی توسط بخشداری تنظیم و تحویل فرمانداری و استانداری می‌‌شود بعد از تایید برای بانک ارسال می‌شود و چون بانک مکلف به پرداخت است وام پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: شرط پرداخت وام ساکن بودن افراد در روستا است بانک هم طبق لیستی که در اختیارش قرار دادند وام پرداخت کرد.

ماجرای نفر سوم توزیع آرد را از بهادری مدیرعامل شرکت عشایری شورم زیلایی پیگیری کردیم وی با بیان اینکه وقت مصاحبه با کسی را ندارد وجود نفر سوم را تکذیب و از ادامه مصاحبه امتناع کرد

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا