سمنان

بیش از ۵ هزار فقره مفاصاحساب برای موقوفات سمنان صادر شد

محسن عرب‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به بررسی و تائید ۷۴۷ سند حسابداری مربوط به اجرای نیت موقوفات اقدام شده است.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه، رسیدگی به کلیه پرونده‌های موقوفات متصرفی با ادارات تحقیق و حسابرسی مستقر در ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها است.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: بر اساس این شیوه‌نامه از ابتدای سال تاکنون، نسبت به صدور پنج هزار و ۵۲ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و غیر متصرفی توسط اداره تحقیق و حسابرسی این استان اقدام شده است.

عرب‌اسماعیلی گفت: از آنجایی که رسیدگی و صدور مفاصاحساب برای موقوفات غیر متصرفی با درآمد بالای ۵۰۰ میلیون ریال با اداره تحقیق و حسابرسی سازمان است، با هماهنگی انجام‌شده از ابتدای سال تاکنون سه فقره مفاصاحساب برای این دست موقوفات صادر شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، با بررسی پرونده‌های ارجاعی از ادارات شهرستان نسبت به صدور ۳۲ فقره نظریه و قرار از ابتدای امسال اقدام شده است.

عرب‌اسماعیلی با اشاره به اینکه رسیدگی و تکمیل اطلاعات موقوفات و متولیان یکی دیگر از وظایف ادارات تحقیق و حسابرسی است، گفت: در بخش رسیدگی و تکمیل اطلاعات موقوفات و متولیان و بررسی نیات منطبق با وقفنامه به تعداد ۲۶۰ موقوفه رسیدگی شده است.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: ارائه مشاوره به اشخاص و تشکیل جلسه در شهرستان‌های تابعه نیز یکی دیگر از مأموریت‌های اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه است که از ابتدای امسال مانند سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد.

عرب‌اسماعیلی افزود: سنت حسنه وقف یادگار بزرگان و نیاکان ما است که به‌تبع اولیای الهی از اموال خود برای نسل‌های بعد به یادگار گذارده‌اند و مسؤولیت حفظ، توسعه و ساماندهی از این نهاد مقدس به عهده ما است.

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس هدف و نیت خواسته شده واقف، این امر رعایت و اقدام شود و در همین راستا اداره تحقیق و حسابرسی بر اساس مقررات و آیین‌نامه کیفیت تحقیق، ضمن نظارت بر نحوه مصرف عواید موقوفه و عملکرد متولیان، در صدور نظریه‌های اوقافی ازجمله تولیت، گواهی مصرف، گواهی ارحامی، تطبیق مصارف درآمدی موقوفات با وقفنامه و صدور مفاصاحساب و … اقدام کرده است.

 انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا