فرهنگ و هنر

بنی‌فاطمه: خادم‌الرضا یعنی خدمت‌گزار مردم/ لزوم برگزاری باشکوه جلسات اهل بیت (ع) با رعایت دستور‌العمل‌ها

سید مجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به شعار محوری برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر که با عنوان «همه خادم الرضاییم؛ رسم مسلمانی نجات انسان‌ها» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: همه ما می‌توانیم بخشی از کارها و خدمات خود را به نیت امام رضا (ع) با مردم شریک شویم.

خادم‌الرضا یعنی خدمت‌گزار مردم

وی ابراز کرد: در مورد اینکه ما همه خادم الرضاییم این توصیه و خواهش را از همه مردم بویژه جوانان دارم که همه به نیت امام رضا (ع) و به رسم مسلمانی و سیره ائمه اطهار (ع) در طول سال با توجه به تخصصی که دارند به مردم خدمت رسانی کنند.

هرکس با هر تخصص به یاد امام رضا (ع) خدمت کند

این ذاکر اهل بیت (ع) ادامه داد: برای نمونه یک تاکسیران می‌تواند در طول هفته یک ساعت به نیت امام رضا (ع) به صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی کند و یا معلمان عزیز کشورمان، پزشکان و… هر کس بسته به نوع تخصصی که دارد می‌تواند امام رضا (ع) را در زندگیش دخیل کند.

جلسات اهل بیت (ع) را می‌توان با رعایت دستور‌العمل‌ها با شکوه برگزار کرد

وی درخصوص برگزاری مراسم و ویژه برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های سال در حرم مطهر رضوی و در ایام کرونا گفت: حرم امام رضا (ع) الگوست و باید اینچنین هم باشد، خوشبختانه مردم اهل رعایت موازین بهداشتی هستند و خدام بارگاه منور رضوی نیز در این دو سال که در مواجهه با کرونا قرار داریم، بسیار قوی عمل کردند و نشان دادند می‌شود جلسات اهل بیت (ع) را تعطیل نکرد و بلکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، هر چه شکوهتر برگزار کرد.

آستان قدس رضوی علمدار خدمت‌رسانی به مردم است

بنی فاطمه در ادامه به بحث خدمات آستان قدس و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه در خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی علمدار خدمت‌رسانی به مردم است، این مجموعه مقدس در  شرایط سخت کرونایی، از تمام ظرفیت‌های خود برای بهبود اوضاع جامعه و کمک‌رسانی و خدمت به مردم استفاده کرده است و با آغوشی باز پذیرای مردم بوده است که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ما پیروان مکتب علوی به تأسی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، هرگونه خدمت و کاری از دستمان بر می‌آید نباید از مردم دریغ کنیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا