اخبار استانها

۶۹۵ تصادف فقط طی یک روز در اصفهان

۶۹۵ تصادف فقط طی یک روز در اصفهان

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار recive اظهار کرد: جان و مال مردم از اولویت های پلیس است، متاسفانه سازمان استاندارد نسبت به تاییدیه خودروسازی سهل‌انگاری می‌کند که گناه نابخشودنی است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس احقاق حق مردم را در اولویت اهداف خود قرار داده‌اند، گفت: مقرر شده است که به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمانهای قصور کننده در وقوع تصادف و یا در خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام شود چرا که بر این باوریم خطای انسانی تنها دلیل تصادفات نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بر نقش سازمانهای نظارتی بر تاییدیه کیفیت خودروسازان تاکید ویژه‌ای کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایرین در تصادف مثل خودروسازان، راه و سازمان های نظارتی که تاییدیه نهایی در خصوص کیفیت و ایمنی خودروها را برای استفاده مردم صادر می کنند؛ نظیر سازمان استاندارد و… با تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف لحاظ و به عرض مراجع قضایی می رسد.

وی اضافه کرد: ابلاغ شده از تصادفات و ایمنی خودروها مستند سازی شود تا برای ارزیابی و اصلاح هم برای کارخانه سازنده و هم برای سازمان استاندارد ارسال شود. نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی خودرو باتوجه به تایید نهایی قطعات و خودرو، اگر بیشتر از خودرو سازان نباشد کمتر نیست؛ چرا که یکی از آیتم های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است.

سرهنگ محمدی به آمار تصادفات روز گذشته اشاره‌ای کرد و افزود: در روز گذشته بالغ بر ۶۹۵ تصادف در سطح معابر استان اصفهان رخ داد که ۷۲ فقره آن جرحی، ۶۳۲ مورد خسارتی و در مجموع هزار و ۴۱۷ خودرو خسارت دیدند که لغزندگی معابر با بارش باران و مکانهایی که زیر درخت توت بود مزید بر علت تصادفات شد.

وی تاکید کرد: روز گذشته دو مورد قیچی شدن تریلر در بزرگراه شهید دستجردی رخ داد که اتفاق غیرعادی محسوب می‌شود که نیاز به بررسی دارد که آیا جنس آسفالتٍ، شیب بزرگراه و یا علل دیگر موجب این اتفاق است یا خیر.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا