اجتماعی

آواربرداری متروپل ۱۵ روز دیگر طول می‌کشد

آواربرداری متروپل ۱۵ روز دیگر طول می‌کشد

متروپل در آبادان فروریخت. در این حادثه تعدادی از شهروندان جان خود را از دست داده و برخی هم مصدوم شدند. ۵۰ نیروی آتش نشانی از شهرداری تهران به محل حادثه اعزام شدند. فرمانده عملیات پلاسکو ، فرماندهی نیروهای آتش نشانی در متروپل را هم برعهده دارد. کار بسیار سخت و زمانبر است چراکه در این حادثه بخشی از سازه فرو نریخته و هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد به همین دلیل باید آواربرداری با احتیاط بیشتری انجام شود. شهرداری تهران تجهیزات لازم را هم به آبادان اعزام کرده و در تلاش هستند تا به آسیب‌دیدگان کمک کنند.

در خصوص آخرین وضعیت اعزام نیروها به مترپل، وضعیت رسیدگی به معیشت ،بیمه، مسکن و … آتش نشانان با قدرت‌الله محمدی رئیس جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

ساختمان متروپل در آبادان فرو ریخت و تعدادی از شهروندان در این حادثه جان باختند. برخی معتقدند که این حادثه مشابه حادثه پلاسکو بوده است البته در این حادثه آتش‌سوزی رخ نداده است. تعدادی نیروی آتش‌نشان به آبادان برای کمک‌رسانی اعزام شده‌اند در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط آتش‌نشانان تهرانی در این حادثه توضیح دهید.

بعد از دستور شهردار تهران ۵۰ آتش نشان به آبادان اعزام کردیم/تجهیزات آماده بود و ۱۱ دستگاه خودرو فرستادی، به دلیل آلودگی هوا نتوانستیم هوایی برویم؛ زمینی خودرا به آبادان رساندیم، متأسفانه ساختمان متروپل در آبادان فرو ریخت. تعدادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند. از لحظه‌ای که خبر را شنیدیم آمادگی لازم را برای کمک‌رسانی به مردم آبادان داشتیم. تجهیزات آماده بود و بعد از دستور شهردار تهران ۱۱ دستگاه خودرو و همچنین ۵۰ نفر آتش‌نشان را راهی آبادان کردیم. قرار بود هوایی به آبادان برویم اما به دلیل شرایط آب وهوایی و آلودگی‌های ناشی از گردوغبار نتوانستیم هوایی برویم بلکه زمینی خود را به آبادان رساندیم. کار بسیار سخت است، بخشی از سازه باقی مانده خطرناک است باید با احتیاط عمل کنیم، سه جسد آتش‌نشانان تهرانی خارج کردند و همچنان فعالیت ادامه دارد. ما ۵۰ نیروی خبره با تجیهزات اعزام کردیم و در حال آواربرداری هستند و به افرادی که زنده زیر آوار مانده‌اند کمک کرده و همچنین اجساد را هم خارج کنند. کار بسیار سخت است. این ساختمان بتنی بوده و بخش عمده آن فروخته ریخته است الباقی سازه هم که باقی مانده خطرآفرین است و کار را سخت‌تر کرده است باید با احتیاط عمل کنیم. ببینید در پلاسکو ما حریق داشتیم و ساختمان به یکباره فروریخت اما در این ساختمان حریق نداشتیم بلکه بخشی از ساختمان فرو نریخته و امکان ریزش وجود دارد کار بسیار سخت و زمان‌بر است و شاید ۱۰ تا ۱۵ روز کار آواربرداری طول بکشد ما بسیار با احتیاط کار می‌کنیم. ان‌شاءالله که خطرات بعدی ایجاد نشوند. مردم باید کمک کنند و اجازه دهند که نیروهای آتش‌نشانی که تخصص لازم را دارند به فعالیت خود ادامه دهند. ازدحام جمعیت زیاد است بعضی افراد عادی هم می‌خواهند کمک کنند اما این را بگویم که تیم ما کاملاً تخصصی است.

آیا تیمی که به آبادان اعزام کرده‌اید در عملیات پلاسکو حضور داشتند، فرمانده گروه کیست؟

همه تیم متخصص هستند. دستگاه برش بتن و قیچی‌های مخصوص داریم. تیم ارزیاب و تجسس به مکان حادثه اعزام شده است و براساس شرایط ساختمان درخواست تجهیزات می‌کنیم. به هر طریق تجهیزات را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی کنیم. فرمانده تیمی که به آبادان اعزام کرده‌ایم فرمانده حادثه پلاسکو بوده است. تجربه لازم را دارد. ما در پلاسکو حرارت و آتش داشتیم اما در این ساختمان نداریم یک ساختمان با مصالح ،ستون و بتن که هر لحظه امکان ریزش دارد.

آیا هنوز هم کسی زنده مانده است؟

نمی‌دانم، ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم. باز هم تأکید می‌کنم که دوستان آواربرداری را با احتیاط انجام می‌دهند تا اگر کسی زنده مانده برایش مشکل ایجاد نشود ببینید چون ما در این حادثه حریق یا حرارت نداشته‌ایم امکان دارد افرادی که زیر آوار مانده‌اند در صورتی که آسیب ندیده باشند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورند. به هر حال ما با احتیاط اقدام به آواربرداری و کمک به افرادی که در زیر آوار مانده‌اند می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

حسین عبدالباقی از بستگان شمخانی است؟

مدیر ساختمان “متروپل” کشته شده؟ زندانی است؟ یا فرار کرده؟

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا