فرهنگ و هنر

بزرگداشت خسرو حکیم‌رابط در اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی آماره

بزرگداشت خسرو حکیم‌رابط در اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی آماره

به گزارش خبرگزاری recive، اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه‌ خسرو حکیم‌رابط پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس (مشاهیر) مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌شود.

فراخوان نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه بزرگداشت خسرو حکیم‌رابط به دبیری محسن عظیمی (نمایشنامه‌نویس و کارگردان) و به همت نشر آماره با مدیریت فرهاد نوع‌پرست تابستان سال گذشته منتشر شد. در ادامه، برگزارکنندگان این رویداد ۱۰۲ اثر از سراسر ایران دریافت کردند. پس از حذف اسامی نویسندگان و کدگذاری آثار، در مرحله‌ نخست، هومن بنائی نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر و دبیر بخش ادبیات نمایشی و داستانی نشر آماره و شهرام‌احمدزاده نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر و عضو شورای سیاستگذاری این بخش، آثار را بررسی و ۲۸ اثر را انتخاب کردند.

آثار منتخب، توسط داوران مرحله‌ی نهایی؛ فرامرز طالبی (نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر)، محمد یعقوبی (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر) و ناهید احمدیان (مترجم، پژوهشگر و مدرس) ارزیابی شدند تا سه اثر برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی شوند. این سه اثر توسط نشر آماره منتشر خواهد شد.

در مراسم اختتامیه، ضمن پخش بخشی از مستندی درباره خسرو حکیم‌رابط و رونمایی از ویژه‌نامه‌ای درباره او با نام «حکیم‌نامه»، مقدمه‌ کتاب جدید حکیم‌رابط که در حال انتشار است نیز توسط او خوانده می‌شود و چند تن از شاگردان و همکارانش درباره‌ آثار و تاثیرگذاری‌ او در ادبیات نمایشی سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس (مشاهیر) مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

بزرگداشت خسرو حکیم‌رابط در اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی آماره

۲۵۹۲۵۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا