سمنان

برگزاری کارگاه آموزشی اطفای حریق ویژه کارکنان برق شهرستان سرخه

برگزاری کارگاه آموزشی اطفای حریق ویژه کارکنان برق شهرستان سرخه

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان کارشناس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری سرخه در این برنامه آموزشی اظهار کرد : حفظ آرامش و خونسردی، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در امر اطفای حریق و استفاده از خاموش کننده ها محسوب می شود.

مجتبی عربی گفت: در آتش سوزی هایی که در فضای باز اتفاق می افتد می بایست در صورت امکان پشت به باد با حریق مبارزه کرد و در فضاهای بسته نباید اجازه داد که آتش بین فرد و راه خروج قرار گیرد، بلکه باید همیشه بین آتش و راه خروج مستقر و در صورت عدم موفقیت بتوان از محل خارج شد.

وی افزود : در آتش سوزی های روی سطح زمین، خاموش کردن آتش را باید از جلو شروع نمود و با عقب راندن آن پیشروی کرده و در حریق های روی دیوار یا مکان هایی همانند آن، می بایست آتش را از پائین به بالا اطفاء نمود.

وی با تبیین مشخصات خاموش کننده پودری که برای سه نوع آتش سوزی انواع aوbوc مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: وجه تمایز کپسول های پودری با کپسول های CO2 ، وجود خط جوش برروی بدنه کپسول و نوع سر کپسول ها است.

همچنین کارشناس سازمان آتش نشانی نحوه حمل و استفاده از خاموش کننده های مختلف را به صورت تئوری ارائه کرده و به صورت عملی نیز چگونگی خاموش کردن حریق در محوطه باز سازمان آتش نشانی انجام شد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا