فرهنگ و هنر

جایزه ۳۰ هزار پوندی کاستا به یک معلم رسید

جایزه ۳۰ هزار پوندی کاستا به یک معلم رسید

«هانا لو» که سابقه فعالیت به عنوان یک معلم را دارد برای نگارش کتاب «بچه‌ها» به عنوان برنده جایزه ۳۰,۰۰۰ پوندی کتاب سال «کاستا» معرفی شد. این کتاب مجموعه‌ای از غزل‌ها را در برگرفته است که تجربیات فعالیت «لو» در دوران تدریس را شرح می‌دهند.

این مجموعه شعر برای کسب این جایزه ادبی، آثاری همچون «زمین آشفته» نوشته «کلر فولر» را شکست داد. «لو» در مجموع برای دریافت جایزه ادبی بهترین کتاب سال «کاستا» با آثار برگزیده در پنج شاخه نخستین رمان، رمان، زندگی‌نامه، شعر و کتاب کودک به رقابت پرداخت.

«ریتا چاکرابارتی» رئیس هیات داوران،  روزنامه‌نگار و مجری بی بی سی، کتاب «بچه‌ها» را اثر دوست‌داشتنی، شاد، گرم و کاملا جامع و جهان‌شمول توصیف کرد.

جایزه کتاب سال «کاستا» تاکنون ۱۳ بار به یک رمان، پنج بار به اثر یک نویسنده رمان اولی، هشت بار به یک زندگی‌نامه، ۹ بار به یک مجموعه شعر و دو بار به یک کتاب کودک تعلق گرفته است. سال گذشته رمان «پری‌ دریایی صدف سیاه» نوشته «مونیک روفی» به عنوان کتاب سال کاستا معرفی شد. این کتاب که بر اساس افسانه «تائینو» بومیان کارائیب نوشته شده است، داستان عاشقانه ماهیگیری به نام «دیوید» و زن زیبایی را که چندین قرن است توسط زنانی حسود به شکل یک پری دریایی طلسم شده است روایت می‌کند.

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در بریتانیا است. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت‌برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.

۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا