بین الملل

بشار اسد در بازدید از دانشکده نظامی:کشورهایی که مقاومت کنند، باقی و استوار می‌مانند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری recive، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه از دانشکده عالی نظامی در دمشق بازدید به عمل آورد.

اسد با افسران فارغ التحصیل دوره فرماندهی سی و ششم  دیدار و آنها را به ادامه رشد و افزایش سطح علمی خود فراخواند .

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد:حد و مرز معرفت فراتر از علوم نظامی است  و این معرفت باید هرچه بیشتر افزایش یابد

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد خطاب به افسران فارغ التحصیل گفت: با علم و دانش شما با اصرار و عزم و اراده و استواری شما مسیر آزادی را ادامه خواهیم داد  و حقوق خودمان را نیز بازپس خواهیم گرفت. یقین و ایمان ملت نسبت به شما و این نهاد ، ارتش عربی سوریه به عنوان محور تضمین کننده استقلال  نهادینه سازی عقیده  و حمایت و پشتوانه از میهن را خواهد ماند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: گفته می‌شود که آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد،  چند تریلیون دلار نیز در افغانستان هزینه کرد؛ پس آمریکایی‌ها این همه پول را به کی دادند؟ آیا به ملت عراق دادند؟ آیا به ملت افغانستان این پول‌ها را دادند؟خیر آمریکا این دلارها را خرج شرکت‌های آمریکایی برای ارسال اسلحه و ارسال انواع و اقسام تجهیزات کرد.

وی افزود: پس نتیجه می‌گیریم که مطابق تفکرات امریکا جنگ به معنای دلار است و این دلار به نفع شرکت‌های آمریکا است و لذا پس از شکست آمریکا در افغانستان و عراق و صومالی در سال ۱۹۹۴ و پس از شکست در ویتنام  ما باید انتظار داشته باشیم که این کشور دست به ارتکاب جنگ‌های بیشتری زند و در قبال آن شکست های بیشتری نیز به نام خود ثبت کند جایی که چرخه به همان روال و مسیر خود خواهد چرخید .

 بشار اسد افزود: معنی این حرف‌ها چیست؟ این حرفها به این معنای است که  تنها چیزی در این دنیای برآشفته وجود دارد همان ایستادگی است یعنی کشورهایی که از خود ایستادگی نشان می‌دهند باقی و استوار می‌مانند، چه کشورهای کوچک باشد  چه بزرگ و بنا بر این ملت‌هایی که مقاومت و ایستادگی از خود نشان می‌دهند میهن خود را پیدا می‌کنند، پس بدون ایستادگی میهنی وجود ندارد.
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ایستادگی که در مورد آن می‌گویم، همان ایستادگی مثبت است .در ضمن ایستادگی مثبت با حالت دفاع تقریبا شباهت دارد؛ پس ما نباید در وضعیت ایستادگی البته به معنای منفی و دفاعی‌اش، بمانیم بلکه باید به مرحله هجوم منتقل شویم.

رئیس جمهور سوریه گفت: می‌گویند آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد و یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد. این تریلیون‌ها برای چه کسانی هزینه شد؟ صرف مردم عراق شد؟ خرج مردم افغانستان شد؟ برای شرکت‌های آمریکایی، تامین سلاح و تامین تجهیزات مختلف هزینه شد.

وی افزود: بنابراین جنگ‌ها برای آمریکایی‌ها مثل دلار باارزش است و این دلار به نفع شرکت‌های آمریکایی است، بنابراین باید انتظار داشت که بعد از شکست افغانستان و بعد از شکست عراق و بعد از شکست سومالی در سال ۱۹۹۴ و بعد از شکست ویتنام، جنگ‌ها و شکست‌های بیشتر در راه خواهد بود و چرخ همچنان در همان چارچوب می‌چرخد.

اسد ادامه داد: معنی آن چیست؟ یعنی در این دنیای پرتلاطم جایی نیست جز یک چیز و آن هم مقاومت و استواری است، کشورهایی که استقامت می‌کنند و راه مقاومت را می‌پیمایند، همان‌هایی هستند که در این دنیا برایشان جایی پیدا می‌شود، چه کشورهای کوچکی که به دنبال یک جایگاه منطقه‌ای در چارچوب منافع منطقه‌ای خود هستند یا کشورهای بزرگی که به دنبال جایگاهی در عرصه بین المللی هستند. مردمی که ایستادگی می‌کنند، وطن خود را پیدا می‌کنند و  بدون استواری، وطنی در کار نخواهد بود.

اسد گفت: مقاومتی که از آن صحبت می‌کنم، مقاومت مثبت است. مقاومت مثبت شبیه حالت دفاع است، اما مقاومت به معنای منفی و صرفا دفاعی نیست بلکه ما در پاسخ به تجاوز هم مقاومت می‌کنیم .

رئیس جمهور سوریه گفت: در عین حال ما منتظر پایان نبرد نیستیم و نمی‌گوییم وقتی که نبرد و جنگ تمام شد، این کار یا آن کار را انجام خواهیم داد. ما منتظر پایان نبرد نیستیم. نمی‌گوییم وقتی که نبرد تمام شد چنین کار می‌کنیم. خیر ما در بحبوحه جنگ هم هر کاری برای توسعه انجام خواهیم داد. این توسعه شامل همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سازماندهی و عقیدتی است و منظور از سازماندهی فقط مربوط به نیروهای مسلح  نیست؛ بلکه ساماندهی دولت و جامعه نیز ضروری است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه در ابتدا برای ضربه زدن به اعتبار و وجهه ارتش این کشور بود که البته در آن شکست خوردند؛ در ابتدا به موفقیت‌هایی رسیده بودند، اما شکست خوردند، آن هم به دو دلیل هوشیاری افسران و نظامیان و دومی هوشیاری ملت سوریه بو.ده است

بشار اسد ارتش سوریه را ابزار سیاست و نه  نهادی سیاست زده خواند و گفت: این ارتش از چه چیزی دفاع می‌کند؟ چرامبارزه می‌کند؟ انگیزه مبارزه چیست؟ وقتی از یک مسئله ملی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از این مسئله ملی دفاع کنیم بدون اینکه پای یک مساله سیاسی در میان باشد؛ بنابراین هیچ مساله‌ای سیاسی وجود ندارد. مسئله ملی یک مسئله سیاسی است.

رئیس جمهور سوریه در پایان خطاب به افسران نظامی گفت: ما با علم و اراده و همکاری شما روند آزادسازی را ادامه خواهیم داد و با استواری شما خواهیم توانست حقوقمان را بازپس‌بگیریم و ارتش سوریه محور و ضامن صیانت از استقلال و تحکیم عقیده، حمایت و حفاظت از کشور است.

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا