ایلام

فارس من| بخشی پرجمعیت خواستار استقرار اداره آموزش و پرورش/ صدور مجوز اداره برای بخش قانونی نیست

به گزارش خبرگزاری recive از ایلام، چندی پیش در سامانه recive من مطلبی با عنوان «ضرورت استقرار اداره آموزش و پرورش در «مورموری»» به ثبت رسید از این رو خبرنگاران recive برآن شدند تا موضوع را بررسی کنند.

مورموری یکی از بخش‌های استان ایلام و در غرب ایران است و در بخش کلات شهرستان آبدانان قرار دارد؛ ۶۸۷۴ نفر جمعیت و ۱۸۵۱ خانوار دارد؛ با توجه به نزدیکی این شهر به خطوط هوایی و ریلی استان ایلام و وجود منابع گاز، نفت، گوگرد و آب دریاچه سد کرخه از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

 حدود ۱۵ سال از تشکیل بخش مورموری استان ایلام می‌گذرد ولی هنوز اداره آموزش و پرورش در این بخش مستقر نشده در راستای این مطالبه بر آن شدیم تا گزارشی را در زمینه تهیه و راه حل این مشکل را از مسوولین مربوطه پیگیری کنیم.

لزوم استقرار اداره آموزش و پرورش در بخش مورموری

احمدی یکی از اهالی این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری recive گفت: با توجه به رشد جمعیت ساکنان این بخش و نیاز و ما به این اداره بیشتر وقت ما در مسیر رفت و آمد تلف می‌شود و با توجه به شرایط کرونا و رفت و آمد با وسایل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

وی افزود: با وجود روستاهای زیاد و خیل عظیم فرهنگیان در این منطقه محروم ضروری است برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان و فرهنگیان هرچه زودتر اداره آموزش و پرورش در بخش مورموری مستقر شود.

وجود خلا فرهنگی به دنبال آسیب‌ها ناشی از جنگ در مورموری

حسینی یکی دیگر از اهالی این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار recive گفت: منطقه مورموری به علت آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی خسارات مادی و معنوی زیادی دیده و می‌طلبد دولت خدمتگزار با استقرار دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این خلأ فرهنگی را ترمیم کند.

اداره به بخش تعلق نمی‌گیرد

رجبی‌زاده مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار recive در ایلام گفت: در بحث تاسیس اداره آموزش و پرورش در مورموری باید گفت که به منطقه اداره تعلق می‌گیرد نه بخش و با توجه به اینکه آموزش و پرورش متعلق به ناحیه شهرستان و منطقه است اداره‌ای به بخش مورموری تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: در بحث استقرار و تأسیس اداره آموزش و پرورش به لحاظ تقسیمات کشوری و تشکیلات اداری مجوزی که به بخش اجازه تاسیس این نهاد را بدهد نداریم.

راه حل تاسیس دو مدرسه در بخش مورموری است

روابط عمومی آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر بخش مورموری تشکیلات اداری زیادی دارد در نهایت می‌توانند دو مدرسه تاسیس کنند و آن را به دوره اول و دوره دوم تقسیم کنند. 
 
وی افزود: چون دستور تاسیس اداره؛ حکم مدیر کل، حکم وزارت کشور و حکم سازمان برنامه و بودجه می‌خواهد این موضوع کاملاً کشوری بوده و اقدامی برای آن در دستور کار نخواهد بود.

مورموری دارای بیست و یک روستا است که نزدیکترین روستا به مرکز بخش لرغه با ۴ کیلومتر و دورترین آن علی آباد که با مرکز بخش ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و دارای ۱۳۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا