اجتماعی

بازدید عموم از کاخ مروارید آزاد می‌شود

بازدید عموم از کاخ مروارید آزاد می‌شود

فریدون محمدی گفت: کاخ مروارید مهرشهر مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به طور کامل بازسازی شود.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی سقف کاخ مروارید تصویب شد.

محمدی افزود: مراحل انتخاب پیمانکار جهت بازسازی سقف مجموعه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود عملیات بازسازی سقف کاخ از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز شود .

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری البرز اظهارکرد: راهبرد اصلی وزارتخانه واگذاری بنا به بخش خصوصی است تا براساس برنامه مد نظر برای مدت زمان معین این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: تا تعیین تکلیف نهایی این مجموعه که چه زمانی برای بازسازی کامل به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، براساس اعتبار تصویب شده بازسازی سقف کاخ را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم در بهره برداری کامل یک گام جلوتر باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استفاده همشهریان از محوطه مجموعه کاخ مروارید اشاره کرد و گفت: اگر شهرداری کرج در حفاظت از مجموعه مارا یاری کند، این اداره کل مانعی برای استفاده شهروندان از محوطه کاخ تا ساعت ۲۱ ندارد.

بر همین اساس عبدالله پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج آمادگی دارد تا برای رفاه حال شهروندان در حفاظت از مجموعه کاخ مروارید با اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان همکاری کند تا کاخ مروارید در ایام فصل تابستان تا ساعت ۲۱ جهت استفاده شهروندان از محموطه کاخ باز باشد.

بیشتر بخوانید:

تقویت بنیه فرهنگی و تاریخی البرز با جشنواره نوروزی بهار تا بهار

لزوم استفاده از ظرفیت کاخ مروارید مهرشهر در توسعه گردشگری

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا