اخبار استانها

وجود یک گالری تخصصی و حرفه‌ای در استان چهارمحال وبختیاری ضروری است

وجود یک گالری تخصصی و حرفه‌ای در استان چهارمحال وبختیاری ضروری است

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، محبوبه دمیامسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت : با توجه به رویکرد و نگاه اصلی برنامه‌های تجسمی در سال جدید توجه به مسائل اجتماعی، زیست بوم و هویت فرهنگی این واحد نگاه ویژه‌ای نیز به رویدادها و اتفاق‌های روز جامعه خواهد داشت و تلاش خواهد کرد اتفاقات روز دنیا و ایران را با زبان هنر تجسمی به نمایش بگذارد.

دمیا یاد آور شد: هنرمندان تجسمی در رشته‌های مختلف این هنر در استان از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند و بیشتر آثار این عزیزان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی رتبه‌های نخست را از آن خود می‌کنند.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به برگزاری رویدادهای قاب مهربانی ، قاب بهشت و قاب عاشقی اظهار داشت: رویداد «قاب مهربانی» با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده آنها برگزار شد که هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی استقبال بسیار خوبی از این رویداد داشتند و بیش از ۵۰۰ اثر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی آثار ۶۰ اثر در معرض دید علاقه مندان در این نمایشگاه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین انتشار فراخوان مسابقه‌ی عکاسی «قاب بهشت» با موضوع ماه مبارک رمضان و مراسم و آیین مرتبط با این ماه و برگزاری گردهمایی یک روزه خلق اثر با عنوان «قاب عاشقی» با موضوع آیات قرآن کریم و با حضور خوشنویسان استان از دیگر برنامه‌های این واحد بود که در تقارن هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی گفت: مهمترین دغدغه هنرهای تجسمی در حوزه هنری تامین منابع مالی است چرا که هنرهای تجسمی از زیر شاخه‌های بسیاری برخوردار است و توجه و ایجاد بستر مناسب برای همه رشته های تجسمی مستلزم تامین منابع مالی است که متاسفانه اکنون بسیار کم است و جواب گوی همه رشته های تجسمی نمی باشد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار مکتوب هنرهای تجسمی چون کتاب نقاشی و کتاب خوشنویسی یادآور شد: در این حوزه دو کتاب عکاسی و تصویرسازی از هنرمندان استان آماده چاپ داریم ولی به دلیل هزینه‌های بالا تولید این آثار چاپ آنها به تعویق افتاده است.

دمیا افزود : امیداوارم مسئولین ارشد استان به اهمیت هنر و آثار هنری بیشتر پی ببرند و توجه ویژه‌تری به موضوع اقتصاد هنر داشته باشند. استان چهارمحال و بختیاری با وجود هنرمندان برجسته در رشته هنر های تجسمی پس از سال ها فاقد یک گالری تخصصی برای ارائه آثار هنرمندان استان است و به واقع تمامی هنرمندان این رشته هنوز منتظر افتتاح یک گالری تخصصی هنرهای تجسمی و موضوع هنرهای تجسمی در استان هستند .

گفتنی است، هم اکنون فراخوان مسابقه عکاسی«قاب بهشت» از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شده و عکاسان استان می‌توانند آثار خود را با موضوعات (سفرهای ساده افطاری، کمک‌های مومنانه، شب‌های قدر، جزء خوانی قرآن کریم، رویت هلال ماه رمضان و شوال، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر و تمامی مراسمات بومی و محلی ماه مبارک رمضان) تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حوزه هنری استان ارائه دهند.

اتاق خبر صبا – نستوه – ویرایش خبرگزاری – نسخه 8.2.8، ساخت 20211208.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا