اخبار ورزشی

ایران در قطر؛ قطر در اسپانیا!

ایران در قطر؛ قطر در اسپانیا!

ایمان گودرزی؛ اردو آماده‌سازی تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال در تابستان داغ سال ۲۰۲۲ در کشورهای مختلف برپا است و تیم‌ها تلاش دارند تا به بهترین شکل ممکن خود را به جام جهانی قطر برسانند. اردو آماده‌سازی طولانی مدت و دیدارهای دوستانه مهمترین دستورالعمل کادر فنی و فدراسیون‌ها برای آماده‌سازی تیم‌های ملی است.

اردوی آماده سازی
در حالت عادی جام جهانی باید همین تابستان و از اواسط خرداد ماه آغاز می‌شد اما قطر به دلیل شرایط جوی و گرمای آزاردهنده این کشور زمان مسابقات را به پاییز ۲۰۲۲ تغییر داد و هوای گرم و شرجی قطر عامل اصلی تغییر زمان جام جهانی از فصل تابستان به فصل پاییز بود. این در حالی است که اردوی آماده سازی تیم ملی ایران دقیقاً در همین زمان در کشور قطر در حال برگزاری است! در هوایی که این روزها در بهترین حالت هوای شرجی ۳۱ درجه خواهد داشت و دمای هوا تا ۴۰ درجه هم بالا می‌رود. دقیقاً جایی که حتی تیم ملی قطر هم در آن نمانده است و قرار است شاگردان فلیکس سانچز اردوی تدارکاتی خود را در شهر خوش آب و هوای ماربیای اسپانیا برگزار کنند. شاید قطر از لحاظ امکانات و زمین های تمرینی سطح بالایی داشته باشد اما این شرایط آب و هوایی سخت و شرجی قطعاً‌ نمی‌تواند بازدهی بالایی برای بازیکنان داشته باشد.
البته نکته مثبت حضور تیم ملی در قطر این است که اردوها به صورت رایگان برگزار می‌شوند و تیم ملی برای حضور این اردو هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند که در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال اتفاق خوبی است. از طرفی ورزشگاه‌های کشور قطر از تکنولوژی خنک‌کننده هم برخوردار هستند که می‌تواند تا حدودی فشار گرمای وحشتناک این کشور را کم کند. هم‌چنین امکانات کمپ‌های تمرینی قطر بسیار مطلوب است و با توجه به قیمت ارز اگر فدراسیون می‌خواست در کشورهای اروپایی به دنبال کمپی با این امکانات بگردد با ید متحمل هزینه هنگفتی می‌شد.

دیدارهای دوستانه
از محل اردوی تدارکاتی گذشته، به فاکتور دوم مهم آمادگی تیم های ملی قبل از جام جهانی یعنی بازی های تدارکاتی می‌رسیم. در حالی که تیم ملی ژاپن با تیم های پاراگوئه و برزیل، و کره جنوبی با تیم های برزیل و شیلی بازی دوستانه برگزار کرده‌اند، گزینه های بازی دوستانه با ایران هر روز از روی میز مسئولین خط می خورد.
نگرانی تمام بازیکنان تیم ملی در قطر فقط و فقط بازی های دوستانه و تدارکاتی و هم سطح با تیم های هم گروهمان در جام جهانی است. از وعده بازی با آرژانتین، برزیل، پرو،کاستاریکا، نیوزلند، اکوادور، اروگوئه و آفریقای جنوبی گرفته تا در آخرین مورد بازی با الجزایر! ایران قبل از ۳ جام جهانی گذشته خود به ترتیب ۶، ۵ و ۱۰ بازی دوستانه با تیم های مختلف برگزار کرده بود و گفته می‌شود که اولین بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی قطر، با الجزایر در روز ۲۲ خرداد و دو روز قبل از پایان اردوی قطر نهایی شده است و امیدواریم که این اتفاق در نهایت رخ دهد.

با مشخص شدن ولز به عنوان آخرین هم گروه و نگاهی به جدول رنکینگ فیفا متوجه می‌شویم تمام تیم های هم گروه رتبه بالاتری نسبت به ما دارند. اسکوچیچ و بالا دستانش نباید این مورد را از یاد ببرند که شاید خیلی راحت به جام جهانی صعود کردیم اما داستان صعود به مرحله حذفی جام جهانی کاملاً فرق دارد. وقتی تیم های اروپایی گروه در لیگ ملت های اروپا با برترین های اروپا بازی می‌کنند و آمریکایی‌ها ترتیب برگزاری دو بازی دوستانه در خاک خودشان را با تیم ملی مراکش و اروگوئه دو تیم صعود کرده به جام جهانی ۲۰۲۲ داشته‌اند؛ یعنی جام جهانی جای وعده‌ دادن و خوش گذرانی نیست، همه برای رسیدن به بالاترین افتخار به میدان خواهند آمد.

شاید با این شرایط منطقی باشد با هر قدم که به جام جهانی نزدیک می‌شویم، سقف آرزوهایمان را بر خلاف خواسته‌ی خود کوتاه تر بچینیم و امیدوار باشیم که در حدود ۵ که به شروع جام جهانی باقیمانده است معجزه‌ای برای آماده سازی بهتر تیم ملی رخ دهد. این تیم ملی نبض امید این روزهای سخت هشتاد میلیون ایرانی است؛ ناامیدشان نکنید!

بیشتر بخوانید:

قایدی در امارات بهترین شد!/عکس

رفتار تعاملی باشگاه استقلال با مجیدی؛ آبی‌ها بیخیال غرامت شدند!

همه می دانند از کودکی عاشق پرسپولیس بودم

254 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا