سبک زندگی

جایی برای کشورهای شرقی نیست؛ ۱۰ مقصد اول دانشجویان ایرانی کدامند؟/ عکس

جایی برای کشورهای شرقی نیست؛ ۱۰ مقصد اول دانشجویان ایرانی کدامند؟/ عکس

سیما محبی: تبادل استاد و دانشجو میان ایران و کره شمالی؛ چیزی که معاون وزیر علوم از آن به‌عنوان راه حلی برای تداوم روابط میان دو کشور یا می‌کند، هاشم داداش‌پور در دیدار با سفیر کره شمالی در تهران برای این تبادل اعلام آمادگی کرد. این درحالی‌ست که در میان ۱۰ مقصد اول دانشجویان ایران خبری از کشورهای شرقی، حتی کشور چین نیست. به‌گزارش رصدخانه مهاجرت ایران مناطق اصلی تراکم جمعیت دانشجویان ایرانی شامل آمریکای شمالی، اروپای غربی، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه است.
در گزارش رصدخانه مهاجرت ایران برای سال ۱۴۰۰ آمده که، کشور آمریکا همواره مقصد اول دانشجویان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور بوده است. با روی کارآمدن دولت بایدن و رفع شدن محدودیت‌های ایجاد شده در دوره‌ی ترامپ پیش‌بینی‌می‌شود که این کشور در سال‌های آتی دانشجویان ایرانی بیشتری را به خود جذب نماید.
بعد از آمریکا کشورهای آلمان، ترکیه و کانادا مقاصد محبوب دانشجویان ایرانی به شمار می‌روند. ایجاد محدودیت‌های ویزایی آمریکا برای دانشجویان ایرانی طی سال‌های اخیر، ساده‌تر بودن دریافت پذیرش در مقاصد بعدی نسبت به آمریکا و هزینه‌ی پایین‌تر تحصیل در کشورهایی چون ترکیه، آلمان، ایتالیا و کانادا به نسبت آمریکا از جمله دالیل گرایش دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشورهای دیگر بوده است.
آن‌طورکه در این گزارش آمده ۱۰ کشور اول به عنوان مقصد دانشجویان ایرانی عبارتند از: آمریکا، ترکیه، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، مجارستان، هند، فرانسه و اتریش.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا