قزوین

اولین مدرسه اُتیسم در قزوین تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

اولین مدرسه اُتیسم در قزوین تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ سید معرفت‌الله احمدی، رییس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین با اعلام این خبر گفت: اولین مدرسه مستقل دانش آموزان اتیسم در شهر قزوین از رشد فیزیکی ۳۰درصدی برخوردار است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.
او افزود: احداث این مدرسه از سال۹۹ در شهر قزوین با اهدای زمینی با یک هزار و ۲۰۰مترمربع مساحت، از سوی خیران با طراحی کلاس‌های تخصصی ویژه دانش‌آموزان اتیسم آغاز شد.
احمدی اظهار کرد: تاکنون ۲میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه هزینه شده و برای تکمیل به ۶میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان مقرر شد این اعتبار از منابع استانی و ملی تأمین و تا پایان امسال اولین مدرسه اتیسم در قزوین تکمیل شود.
این مقام مسئول ساخت مدرسه اتیسم در استان را از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و افزود: هم اکنون ۵۵دانش‌آموز اتیسم در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که با ساخت مدرسه مستقل اتیسم آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان داده می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که همراه با نقص در تعامل و ارتباط اجتماعی، الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌ها است.
او درباره علائم این بیماری، افزود: مبتلایان به اوتیسم در تعاملات خود دچار مشکل می‌شوند، ارتباط کلامی خوب و مناسب نمی‌توانند برقرار کنند و رفتارهای کلیشه‌ای در آن‌ها دیده می‌شود.
رییس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین یادآور شد: هم‌اکنون ۲هزار و ۴۵۰دانش‌آموز با نیاز ویژه در سطح استان در حال تحصیل هستند که یک هزار و ۱۰۰نفر آنان در مدارس استثنایی و یک هزار و ۳۵۰دانش‌آموز دیگر نیز در سایر مدارس مشغول تحصیل هستند.
استان قزوین دارای ۲۹مدرسه استثنایی است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا