سیاسی

انتقاد شدید فرمانده کل سپاه از «دنیای شیطانی فیلم و هنر در غرب»

انتقاد شدید فرمانده کل سپاه از «دنیای شیطانی فیلم و هنر در غرب»

ایرنا – فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فلسفه هنر ترویج حقیقت است، گفت: سینمای مقاومت بهترین ابزار برای معرفی منطق مقاومت است؛ بدون مقاومت نمی‌توان عزیز، آزاد، امن و آرام زندگی کرد.

سردار حسین سلامی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: دنیای فیلم در غرب تماما برای ویران کردن فضای ذهن و تعادل ذهنی انسانهاست. غربی ها تلاش می کنند ذهنیت ها را آنگونه که می خواهند بسازند. وی افزود: مقاومت برای آن است که برای همیشه تفکر امکان استیلا بر ملت ها را از متجاوزان بگیریم. تا وقتی رویای سیطره و امید به نرمش و کرنش ملت ها وجود دارد و تا وقتی احساس می کنند می توانند آرام و امن در سرزمین دیگران حاضر شوند و هویت آنان را غارت و زنان و کودکان را آواره کنند و از منابع مادی و هویتی جوامع بهره ببرند و تا وقتی در ستمکاران این رویاها وجود دارد، به کار خود ادامه می دهند و از پا نمی نشینند. سردار سلامی ادامه داد: بنابراین سینمای مقاومت باید منطق مقاومت را به زیبایی ارائه دهد و در اعماق اندیشه و باور ستارگانی که فروغ این منطق را برافروخته اند معرفی کند و جذابیت های شخصیت اینها را درست بنگارد. وی با بیان اینکه مقاومت یکی از زیباترین حوزه های هنر سینما است، اظهار داشت: هیچ فضیلتی بالاتر از این نیست که انسانی جان خود را برای نجات جان انسان های دیگر تقدیم و فدا می کند. این البته در منطق ما که به جهان پس از مرگ و حیات جاوید اعتقاد داریم زیباترین ایده آل مردانه است. سردار سلامی گفت: اگر مقاومت می کنیم صرفا برای مقاومت نیست، ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می کنیم. وی اظهار داشت: خوشحالم که این گردهمایی و جشنواره در سرزمین اسطوره ها و یکی از قطعات تاریخی درخشان مقاومت ملت بزرگ ایران در حال انجام است. بوشهر و مردمان آن در مقاومت و ایستادگی و درهم شکستن رویاها و آرزوهای متجاوزان و استعمارگران نقش تاریخی منحصر به فردی دارند. چه در تهاجم پرتغالی ها و چه انگلیسی ها. گورستان متجاوزان انگلیسی ها در شهر بوشهر نماد بارزی از ثبات قدم، استواری، استحکام قلب و روح بلند مردانی است که هرگز اجازه ندادند گام های متجاوزان بر این سرزمین مقدس نهاده شود. سردار سلامی افزود: در این سال های اخیر هم باز مردان این دیار بودند که متجاوزان آمریکایی را به اسارت گرفتند و جلوه ممتاز و درخشانی از غلبه روح ایمان را از آنها که قدرت را از منظر سخت افزارها می بینند به نمایش گذاشتند و صمیمانه از همه انسان هایی که در ترویج فرهنگ و معارف مقاومت بخصوص در ساحت هنر نقش آفرینی می کنند تشکر می کنم. فرمانده سپاه پاسداران گفت: هنر، به تصویر کشاندن عظمت ها و شکوه هاست و از قلب سرچشمه می گیرد. الهام بخش و حرکت آفرین است. هنر، قلب حرکت است. هنر تفویض الهی است. خداوند برای هنرمندان ارزش ممتازی قائل شده است. هنر سرچشمه ای الهی است که از روح معنابخش هنرمند سرچشمه می گیرد و بر صفحه قلب ها و دل ها می نشیند و تحول در افکار و قلب ها را در بر دارد.
وی افزود: فلسفه اصلی هنر، رفعت روح و ارتفاع بخشی به قلمرو اندیشه و نگرش است و این کار عظیم و بزرگی فراتر از علم و دانش است چون هنر با روح و قلب سر و کار دارد. دنیای امروز هم دنیای نبرد قلب ها، اراده ها، اندیشه ها و ادراک ها و روایت هاست. سردار سلامی ادامه داد: هنر غرب، زینت بخشی برای مردم است. این هنر نیست که ابتذال است. هنر آن است که عقل ها و قلب ها را به اندیشه عالمانه وادارد و به چشم ها قدرت بینایی و به گوش ها قدرت شنیدن حقایق ببخشد. وی افزود: هنر یعنی بیان حقایق با زبان احساس و این چیزی است که جهان امروز بسیار از آن کم بهره است که به دلیل غلبه نگرش های شیطانی در عرصه هنر برای واژگون کردن حقیقت و وارونه نشان دادن واقعیت ها است.
هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به دبیری جلال غفاری قدیر از ۱۲ اسفند ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

«چراغ سبز» فرمانده کل ارتش به «سینماگران»

فرمانده کل سپاه: مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را «درک» می‌کنیم اما ملت نباید «تسلیم» شوند

دیدار فرماندهان کل سپاه و ارتش / سردار سلامی: اروپا، رسمی و آشکار، وارد «جنگ غیرسخت» با ما شده

هشدار تند فرمانده کل سپاه / از سرنوشت «رشدی مرتد» عبرت بگیرند / اجسام شما به «اجساد» تبدیل خواهد شد

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا