خوزستان

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری recive خوزستان از اهواز ، صبح امروز آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز واقع در بلوار ساحلی غربی برگزار شد. 

در این مراسم که با حضور هاشمی معاون محترم حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد ، خلیلیان استاندار خوزستان ،مقامات استانی و لشکری , فعالین حوزه رسانه، فرهنگ و هنر برگزار شد  ضمن تکریم و قدردانی از تلاش‌های محمد جورند مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج به عنوان مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان معرفی شد.

در ابتدای این مراسم محمدجورند، مدیرکل سابق با اشاره به شرح بخشی از عملکرد پنج ساله خود گفت : ۲۷ شهرستان در طی این ۵سال با هدف یافتن مشکلات و موارد در آن مورد بازدید قرار گرفتند که در ادامه شاهد تغییرات مثبت در آنها بودیم.

جوروند افزود: ما در حوزه شعر و فرهنگی توانستیم مسیرها را برای فعالیت فعالین این حوزه های الخصوص شعر عربی باز نماییم که برگزاری جشنواره هایی که ابعادی ملی پیدا کردند نمودی از این عملکرد بود.

وی افزود :استان خوزستان دومین استان در حوزه رسانه است و در تمام بحران ها دوستان رسانه در کنار مردم و نظام بودند و تمام قد حمایت خود را ثابت کردند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود :در این دوره توانستیم هیئت منصفه مطبوعات استان خوزستان را برای اهالی رسانه راه اندازی نماییم  تا مشکلات آنها  در یک حوزه تخصصی موارد بررسی قرار گیرد.

بیش از ۴۰۰۰ هزار کتاب توسط نویسندگان بومی و برخی به زبان های محلی نگاشته و چاپ گردید .

در حوزه سینما،تئاتر،شعر ، موسسات فرهنگی هنری موسسات قرآنی چاپخانه ها ،کانونهای فرهنگی هنری مساجد شاهد افزایش کمیت و کیفیت بودیم .

در پروژه های عمرانی نیز توانستیم برخی پروژه هایی که سالها متوقف شده بود را به اتمام رسانده و افتتاح کنیم و شهروندان از آنها نتفع گردند.

جوروند با اشاره به مشکلات متمرکز نبودن مراکز فرهنگی هنری افزود: در زمان تصدی بنده ساخت خانه هنرمندان بامساحت ۶۰۰۰ متر مربع زیر بنا که می‌تواند همه مراکز فرهنگی و هنری استان و انجمن های مختلف حوزه فرهنگ و هنر را در خود جای دهد تمام شده و هم اکنون آماده افتتاح می‌باشد.

خلیلیان استاندار خوزستان در ادامه این مراسم با آرزوی موفقیت برای مدیر کل سابق و خیرمقدم به مدیر کل جدید گفت: بحث فرهنگ به عنوان زیربنای حرکت یک جامعه در ابعاد مختلف است و حوزه فرهنگ با دیگر محورهای توسعه مانند سیاست،اقتصاد و …. مرتبط است و میبایست در تمام محورها رشد یکسان صورت پذیرد و چه بسا کم کاری در یک محور باعث کندی و مشکلات عدیده در سایر آنها گردد.

وی افزود: فرهنگ غنی استان خوزستان با توجه به تنوع قومی بالا نباید مورد غفلت قرار گیرد و در تمام عرصه داخلی و بین المللی باید به بهترین شکل ممکن ورود کرده و معرفی گردد.

استاندار خوزستان گفت: در بعد سیاست گذاری های فرهنگی در استان خوزستان میبایست تجدید نظر صورت گرفته و مساجد باید محور ارتباط با مردم و کارهای فرهنگی شده و نباید از این نهاد مهم و تاثیر گذار در توسعه فرهنگی غافل باشیم.

وی یادآور شد: قطعا ابزارهای بسیار زیادی همچون فضای مجازی و مواردی از این دست می تواند در توسعه فرهنگ و هنر بسیار موثر باشد لذا استفاده از آنها برای ادامه مسیر و برای هدایت جوانان کشور پیشنهاد میگردد و هنرمان باید این باشد که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم .

استاندار خوزستان در پایان صحبت های خود با مخاطب قرار دادن نماینده وزارت ارشاد گفت : از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج تشکر میکنم و افزود : این انتخاب جوان‌گرایی و مرتبط بودن با حوزه فرهنگ و هنر را نشان میدهد و انشالله شاهد شکوفایی هر چه بیشتر در این حوزه  باشیم .

در ادامه این مراسم هاشمی معاونت حقوقی, امور مجلس و استانهای وزارت ارشاد در ابتدای سخنان خود گفت: خوزستان برای همه بچه های بسیجی و جهادی خانه دوم است سرزمین که خاکش قدسی و شاهد شهادت بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ تحمیلی بوده و بهترین خاطرات جوانی ما در این خطه شکل گرفته است.

هاشمی افزود: در مسئله انتصاب مدیران‌کل‌ استانها در وزارت ارشاد با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب همواره جوانگرای و امید آفرینی جزو مهمترین ویژگیهای فردی در کنار سایر موارد برای انتخاب مدیرکل بوده است  و خروجی این مورد را میتوان در چند استانی که انتصاب داشتیم پیگیری نمود که همگی از افراد متعدد متخصص‌و جوان بوده اند.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: حجت الاسلام کلاه کج از فعالین حوزه قرآن و فرهنگ بوده است و از کلیه اعضای خانواده وزارت ارشاد در استان خوزستان انتظار داریم با ایشان همکاری لازم را در جهت توسعه و پیشرفت این حوزه در استان انجام دهند.

مدیر استان های وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به حکم وزیر ارشاد و وجود چند نکته مهم در این حکم با مخاطب قرار دادن حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج گفت : استان شما پر از منابع انسانی است و هنوز این منابع به حد کافی استخراج نشده است امید است با تلاشهای شما نسلی نو در عرصه رسانه،فرهنک وهنر تربیت نموده و به اسلام و انقلاب تحویل دهید.

هاشمی ادامه گفت : امید است با مدیریت جدید در استان خوزستان توجه و تمرکز بیشتری به مناطق کم برخوردار در این حوزه باشیم.

وی در پایان با تشکر از جوروند مدیر کل سابق گفت: امید داریم تا اتفاق های بسیار خوبی در حوزه رسانه فرهنگ و هنر با مدیریت جدید حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج در استان خوزستان رخ دهد.

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا