اقتصادی

افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات در آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از وال‌استریت ژورنال، طی سال جاری قیمت میوه و صیفی‌جات در میوه‌فروشی‌های آمریکا افزایش یافته است.

اگرچه تا امروز مصرف‌کنندگان آمریکایی‌ خیلی نسبت به این مسأله واکنشی نشان نداده‌اند، اما همچنان خطر اثرگذاری منفی این مسأله بر رفتار مصرف‌کنندگان آمریکایی وجود دارد.

گفته می‌شود، در صورتی که این افزایش از رقم ۵ درصد عبور کند می‌تواند عادت‌های غذایی مردم آمریکا را تغییر دهد.

یک شرکت تولیدکننده کالاهای عرضه شده در سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌های آمریکا اعلام کرده که در سه ماهه امسال شاهد افزایش فروش کالاهایش بوده و توانسته است، افزایش هزینه‌های مواد اولیه از جمله پلاستیک و همچنین حمل و نقل را به مصرف‌کنندگان از طریق افزایش قیمت منتقل کند.

از یک طرف فروکش کردن بحران کرونا در آمریکا باعث شده تا مصرف‌کنندگان دوباره به سمت فروشگاه‌ها و خرید کالاها روی بیاورند و از طرف دیگر شاهد اخلال در چرخه تأمین کالاها در آمریکا هستیم که همین مسأله در حال بالا بردن قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

انتهای پیام/ب


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا