کهگیلویه و بویراحمد

بهره برداری از پتروشیمی گچساران رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می دهد

بهره برداری از پتروشیمی گچساران رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می دهد

احمد وحیدی روز دوشنبه در بازدید از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

بهره برداری از پتروشیمی گچساران رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می دهد

وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

وحیدی ابراز داشت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد : پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.

فرماندار گچساران: روند ساخت پتروشیمی گچساران رضایت بخش است

فرماندار گچساران نیز در این بازدید اظهار داشت: روند ساخت پتروشیمی این شهرستان به عنوان یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.

روانبخش دیهیم خوب گفت: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می کند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و هفت هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل(۱.۲ میلیارد یورو) از سوی صندوق توسعه ملی است.

دیهیم خوب بیان کرد: تحقق به هنگام طراحی،احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

وی میزان پیشرفت فیزیکی خط تامین آب این طرح صنعتی را ۹۲.۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون خط تامین برق این طرح صنعتی ۹۲.۳۸ و خط تامین گاز آن ۹۷.۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مجلس: راه اندازی پتروشیمی گچساران در توسعه گچساران نقش مهمی دارد

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در کنار هم برای شکوفایی و توسعه کشور گام برمی دارند تاکید کرد: مسوولان همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی این شهرستان بکار می گیرند .

سید ناصر حسینی پور بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی گچساران در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امید می رود با راه اندازی این واحد صنعتی شاهد شکوفایی در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی در گچساران باشیم .

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور در خصوص رشد و شکوفایی صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدامات خوبی در سال آینده در این شهرستان انجام خواهد شد.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا