سمنان

استفاده از ظرفیت مهارت‌آموختگان و انتقال استعدادهای آنان به محیط شهری با رعایت ملاحظات قانونی

استفاده از ظرفیت مهارت‌آموختگان و انتقال استعدادهای آنان به محیط شهری با رعایت ملاحظات قانونی

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، این نشست با حضور شهردار شاهرود، مدیرکل و معاون آموزش فنی و حرفه ای استان و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود در محل شهرداری شاهرود و با هدف بررسی راهکارهای همکاری مشترک، رفع مشکلات فضاهای آموزشی و استفاده مجموعه مدیریت شهری از ظرفیت مهارت‌آموختگان شاهرودی صورت پذیرفت.

محسن احمدی شهردار شاهرود در این نشست با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری امکان استفاده از ظرفیت مهارت‌آموختگان و انتقال استعدادهای آنان به محیط شهری را دارد خاطرنشان ساخت: همکاری و تعامل شهرداری با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در پیشرفت فضای بصری شهری تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه طرح‌ها و ایده‌های مهارت‌آموختگان در مقیاس و حجم شهری، تصریح کرد: در این صورت، مجموعه مدیرت شهری می‌تواند گامی در راستای اشتغالزایی مهارت‌آموختگان برداشته و در معرفی توانمندی‌های آنان به شهروندان پیش‌قدم شود.

شهردار شاهرود شرط همکاری مجموعه مدیریت شهری با تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی از جمله اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای را رعایت ملاحظات قانونی دانست و ابراز داشت: اولین جشنواره گلابگیری شاهرود حاصل تعامل و همکاری موفق مجموعه مدیریت شهری با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود بود که بازخورد مطلوبی در میان شهروندان به دنبال داشت.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست با تشریح ظرفیت‌های مهارت‌آموزی در شهرستان شاهرود، خواستار همکاری شهرداری جهت رفع مشکلات مربوط به مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای این شهرستان شد و اظهار داشت: برخی مطالبات شهرداری از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق تهاتر قابل انجام خواهد بود و این اقدام علاوه بر رفع مشکلات موجود، باب استفاده شهرداری از ظرفیت مربیان و مهارت‌آموختگان را نیز خواهد گشود.

شاهچراغ همچنین با اشاره به اینکه علاوه بر دو مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران و برادران شاهرود مرکز تخصصی کشاورزی به عنوان یکی از پنج مرکز تخصصی کشاورزی کشور نیز در این شهرستان قرار گرفته است اظهار داشت: ظرفیت‌های آموزشی بسیار خوبی در این مرکز وجود دارد که به واسطه آن می‌توان زمینه همکاری شهرداری با فنی وحرفه‌ای را بیش از پیش فراهم نمود.

شایان ذکر است در پایان این نشست پیشنهاد استفاده از ظرفیت گلخانه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی شاهرود به منظور تکثیر گل رز مورد نیاز فضاهای شهری از سوی فاطمه زهرابی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی شاهرود مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا