آذربایجان شرقی

ارائه خدمات پستی در 1200 نقطه آذربایجان شرقی/روزانه 40 هزار بسته پستی جابه جا می‌شود

به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز، محمد پوربزرگ امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست که در مکان موزه پست تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پست یک مجموعه خدمت‌رسان و امین مردم است و به عبارت دیگر قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین مجموعه توزیع است. 

وی با بیان اینکه با گسترش علم و فناوری، پست به عنوان یک رسانه خود را با این تکنولوژی گسترش داده است، گفت: گسترش پستی در جامعه یک موضوع پیشرفت کشوری است و‌ پست باعث شده تا فاصله‌ها کم شود.

 ایران با ۱۹۲ کشور جهان ارتباط پستی دارد 

مدیرکل پست استان با اشاره به اینکه مردم از طریق پست و بستر آن باعث شده تا مردم اموال خود را به صورت سالم به دست همدیگر برساند، افزود: ایران جزو پنج کشور نخست عضو اتحادیه پست است و در حال حاضر با ۱۹۲ کشور جهان مبادله مرسولات داریم. 

وی خاطرنشان کرد: پست ایران به عنوان رئیس اتحادیه آسیا و اقیانوسیه است. 

پوربزرگ یادآور شد: یک‌هزار و ۲۰۰ نقطه در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند که با ۱۰۷ خط مبادله پشتیبانی می‌شوند. 

روزانه ۴۰ هزار مرسوله پستی جابه‌جا می‌شود

وی با اشاره به ۶ ماهه نخست سال تصریح کرد: روزانه ۴۰ هزار مرسوله و ماهانه یک میلیون مرسوله جابه‌جایی مرسوله در استان داشتیم که نشان‌دهنده این است که اداره پست استان با ۲۵ درصد مردم در ارتباط است. 

مدیرکل پست استان به کسب رتبه‌های برتر شاخص کیفیت در چند سال اخیر توسط اداره پست استان اشاره کرد و متذکر شد: اولویت‌دهی به موضوعات علمی، آموزشی در اداره‌کل پست استان از جمله کارهای انجام گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه ردیف بودجه‌ای برای پست نیست و این مجموعه هزینه درآمد است، بیان داشت: با شرایط موجود اقتصاد با ۴۵ درصد رشد درآمدی داشتیم. 

پوربزرگ به افزایش ۴۰ درصدی خدمات تجارت الکترونیکی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با ۷۰۰ فروشگاه قرارداد داریم. 

وی خاطرنشان کرد: تمام نامه‌رسان به سیستم رهیاب مجهز هستند و هیچ نامه‌رسانی نمی‌تواند از محل گشت خود خارج شود.

مدیرکل پست استان به سامانه پاسخگویی به شکایات و پیشنهادات هم اشاره کرد و ادامه داد: در طی ۲۴ ساعت به تمام این شکایات رسیدگی می‌شود و اگر مرسوله‌ای تخریب شود شامل بیمه همگانی یا بیمه اعلام شده از طریق ارسال‌کننده می‌شود. 

وی اذعان داشت: در دوران کرونا یک روز تعطیلی هم نداشتیم و شاید یک نامه‌رسان روزانه بیش از ۱۵۰ مرسوله را به دست صاحبانش رسانده است. 

 ایجاد سامانه روستا بازار

پوربزرگ ایجاد سامانه روستا بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: با طرح ملی gnaf همکاری‌های لازم انجام می‌گیرد. 

وی متذکر شد: سعی ما خدمت‌رسانی صحیح با کیفیت بالاست و در حال حاضر اخذ گواهینامه ایزو را بگیریم و دستگاه‌های سورتینگ برای جابجایی ماشینی مرسولات تهیه کنیم. 

مدیرکل پست استان بیان داشت: اولین خانه موزه تمبر ایران در خرداد ۱۴۰۰ در شهر اولین‌ها افتتاح شد. 

 وی ابراز کرد: در حال حاضر ۲۱۰ نامه‌رسان در حال فعالیت هستند. 

پوربزرگ با بیان اینکه ۲ هزار نفر در استان از طریق پست استان ارتزاق می‌شوند، افزود: ۴۶۱ نفر به صورت مستقیم کارمند پست هستند که ۸۱ نفر کارمندان را بانوان تشکیل داده است. 

وی، آرزوی خود برای پست را تعیین سختی کار برای نامه‌رسان‌ها و ارتقاء فرهنگی در جامعه عنوان و اضافه کرد: ۴۰ درصد نیروهای ما کرونا گرفتند و‌ یکی از رؤسای شهرستان‌ها نیز به علت کرونا فوت شد اما با این حال یک روز تعطیلی در پست نداشتیم. 

مدیرکل پست استان بیان داشت: تصور کنید یک نامه‌رسان روزی ۱۵۹ بار سوار و‌ پیاده از موتور می‌شود و در همه شرایط آب و هوایی باید در شهر تردد کند. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا