فارس

امام جمعه شیراز: عرصه فرهنگ جولانگاه تفکرات لیبرالی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز طی نشستی با مسئولان فرهنگی شهرداری شیراز با موضوع احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد اظهار داشت: احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد یک کار جامعه‌پردازانه است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مطرح شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، گفت: اکنون زمان جامعه‌پردازی است و باید برای این کار برنامه‌ریزی دقیق داشت و مسجد به فرموده امام راحل مبدا همه تحولات اجتماعی و فرهنگی است. 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه در تاریخ اسلام مسجد محور شهر و محور تمدن بوده اما این را در زمان پهلوی تغییر دادند، افزود: برای احیای دوباره جایگاه مسجد در جامعه باید برنامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اجرا مشخص شود و این خط مشی باید بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی تنظیم شود. 

آیت‌الله دژکام با تاکید بر قرار گرفتن خط مشی شیراز  بر محوریت حرم سوم اهل بیت، اضافه کرد: صدها چهره بزرگ در شیراز دفن شده‌اند که همه غریب هستند و هویت آنها گم شده است بنابراین باید با یک طرح عملیاتی این بزرگان معرفی و شناسانده شوند. 

وی با بیان اینکه باید همه ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی پای کار بیایند، گفت: باید با تغییر خط مشی مانع ورود تفکرات لیبرالی در فرهنگ شویم و این کار سنگینی است و زحمت زیادی دارد و برای خط مشی محور امام راحل و رهبری معظم هستند چون نمی‌توانیم غیر از مسیر واحدی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده مسیر دیگری برویم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مساجد تاریخی و مشهور شیراز در سطح بین‌المللی تصریح کرد: این مساجد نیاز به مدیر در تراز انقلاب اسلامی و بین‌المللی دارد چراکه باید از مساجدی که تریبون بین‌المللی ما هستند استفاده کنیم تا فرهنگ خود را از این تریبون‌ها در سطح دنیا معرفی کنیم. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید این ظرفیت‌های عظیم فعال شود، گفت: در این طرح یکی از مسائل این است که در رابطه با هویت فرهنگی شیراز ظرفیت بین‌المللی آن به خوبی شناسایی و خوب از آن استفاده شود.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا