هرمزگان

هرگونه تصمیم برای نرخ شناورها باید در قشم و هرمز گرفته شود

به گزارش خبرگزاری recive از قشم، غلامرضا حاجبی عصر یکشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر قشم بیان کرد: گران کردن بلیت شناورها با جهش ناگهانی قیمت، ظلم به مردم است و نباید از جیب مردم برداشته شود و به دیگران کمک شود.

وی ضمن تقدیر از معاون اقتصادی استاندار هرمزگان، امام جمعه هرمز و فرماندار قشم، درخصوص توقف تصمیم اخذ شده در مورد افزایش قیمت بلیط شناورها، افزود: دولت وظیفه دارد به شناورداران تسهیلات بلندمدت دهد و اگر هم افزایشی در قیمت بلیط در کار باشد، نباید به مقداری باشد که قشموندان را دچار چالش کند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: مصوبه قبلی قابل اجرا نیست و نباید اجرا شود و اگر این مهم به وقوع بپیوندد، آنگاه است که فریاد ما و مردم بلند خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش بیش از اندازه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مسئولان در این وضعیت اقتصادی نباید اجازه دهند با گران کردن بیش از اندازه کرایه‌ها مردم دچار مشکل شوند؛ اما باید راهی هم برای پیشگیری از ضرر شناورداران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام حاجبی گفت: از مردم درخواست داریم مانع از سوء استفاده افراد معاند شوند و پس از اطلاع‌رسانی‌های بعدی و مصوبه جدید، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

امام جمعه شهرستان قشم بیان کرد: مسئولین باید قیمت بلیط مردم ساکن یا در حال تردد مداوم را ثابت نگه دارند و اما در مورد افزایش بهای بلیط گردشگران حرفی نیست.

وی پیشنهاد داد: از محل یارانه‌های پیدا و پنهانی که دولت به دهک‌های ثروتمند می‌دهد، می توان این تفاوت قیمت‌ها را جبران کرد تا نه مردم متضرر شوند و شناورداران از وضعیت موجود اظهار ناخرسندی کنند.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه برخی‌ها دوقیمتی شدن بلیط‌ها را عامل رانت و فروش کد ملی اعلام می کنند، اظهار داشت: باید زیرساخت نرم افزاری تعریف شود تا در هفته به تعداد مشخصی بتوان ورود و خروج مردم را امکانپذیر کرد و از فروش کدملی پیشگیری کرد.

وی همچنین گفت: گردشگرانی که تا بندرعباس آمده اند، حتما برای دیدن قشم به این جزیره می آیند و این مقدار افزایش برای آنها در مقایسه با هزینه سفر چند میلیونی، هزینه چندانی محسوب نمی شود اما برای مردمی که روزانه در تردد هستند و غالبا برای مشکلات درمانی و کمبودهای قشم ناگزیر به بندرعباس رفت و آمد می کنند بسیار سخت و کمر شکن است.

انتهای پیام/88050

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا