اجتماعی

اجرای اسناد، بیشترین مشکلات مردم در ارتباط با سازمان ثبت

اجرای اسناد، بیشترین مشکلات مردم در ارتباط با سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری recive، عاصف حمدالهی در نشست خبری امروز خود درباره مشکلاتی که مردم در ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک دارند، گفت: بیشتر مراجعات و مشکلات مردم در ارتباط با سازمان ثبت در مرحله اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا است. ما با کثرت پرونده ها در مرحله اجرای سند روبرو هستیم. قانون گذار ماموریتی را برای سازمان ثبت از لحاظ اجرای اسناد لازم الاجرا محول کرده است و تعداد زیادی از مراجعات را می بینیم.

سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک اضافه کرد: در این حوزه ها مراجعات ما زیاد است و نیاز به تحول در فرآیندها احساس می شود. فرآیندهایی که تسهیل و تسریع خدمات ثبتی را به دنبال دارد.

اجرای اسناد، بیشترین مشکلات مردم در ارتباط با سازمان ثبت

حمدالهی در پاسخ به خبرگزاری recive درباره مشکلاتی که مردم از لحاظ اطاله روندهای ثبتی و همچنین «سلامت اداری» کارکنان ثبت دارند، گفت: یکی از حوزه هایی که در همایش پیش رو سازمان ثبت در هفته بزرگداشت قوه قضاییه، به عنوان محور ثبت ایده اعلام شده، تحول در حوزه فناوری اطلاعات ثبتی است. در این رابطه بحث الکترونیکی و هوشمندشدن فرآیندها مطرح است. در چند روزی که از زمان فراخوان اعلام شده، در حوزه فناوری ایده های خوبی دریافت کردیم و قطعا با این ایدهها و برنامه های تحولی از جهت الکترونیک و هوشمند شدن فرآیندهای ثبتی، دوره متفاوتی نسبت به قبل، از لحاظ سالم بودن فضای کار در ادارات ثبت را شاهد خواهیم بود و همچنین تسریع و تسهیل فرآیندهای خدماتی به مردم را شاهدیم و شبانه روز مسئولان سازمان ثبت دنبال تحقق این امر هستند.

او درباره همایش ایده های تحول آفرین ثبتی گفت: این همایش در راستای تحول و تعالی سازمان ثبت در هفته بزرگداشت قوه قضاییه در محورهای محورهای اسناد، املاک، فناوری اطلاعات، حقوقی، مالکیت فکری برگزار می شود.

حمدالهی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک با ماموریتهای متعددی از حوزه املاک، ثبت اسناد، مالکیت فکری، ثبت شرکتها و فناوری مواجه است، گفت: با توجه به گستردگی ماموریتها و این حوزهها، ما بخواهیم فرآیندهایی که طی می شود در خصوص تک تک این ماموریتها، اگر به همان شکلی که از قبل بوده، عمل شود، تسهیل و تسریعی که در خدمات ثبت می توانیم دنبال کنیم و حکمرانی مطلوب مورد نظر مردم با آن فرآیندها مقدور نیست.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به این منظور تحول در این فرآیندها را لازم می دانیم. مبنای این تحول، توجه به ایدههاست. باید به ایده هایی که از جانب کسانی که کوله باری از تجربیات ثبتی را دارند، دانش پنهان نزد آنهاست، کارکنان و کارمند و دانشی که نزد دانشگاهیان است، توجه کنیم.

حمدالهی درباره همایش سازمان ثبت توضیح داد: مدت نزدیک به 20 روز است فراخوان داده ایم و تاکنون نزدیک به 400 ایده به دبیرخانه همایش واصل شده است. همچنین مهلت دریافت و ثبت ایده تا 27 خرداد تمدید شد و همینجا و از صاحبان ایده و کارکنان سازمان، سردفتران، قضات و دانشگاهیان دعوت می کنم ایده های خود را تا مهلت مزبور در سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

کاهش آمار زمین‌خواری با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال

درخواست شناسنامه جدید از دفاتر پیشخوان دولت

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا