آذربایجان شرقی

ابراهیم رئیسی در راه تبریز/ جبران کاستی های آذربایجان شرقی چشم انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور

ابراهیم رئیسی در راه تبریز/ جبران کاستی های آذربایجان شرقی چشم انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور

recive، مهرداد خوشکار مقدم: به نظر می رسد سفر ابراهیم رئیسی به آذربایجان شرقی با سفرهای روسای جمهور پیشین کمی متفاوت به نظر می آید چراکه بیش از مانور روی افتتاح های تبلیغاتی، تمام برنامه های مسئولان محلی به طرح مطالبات و جبران بخشی از عقب ماندگی های آذربایجان و تبریز از محل اعتبارات سفر متمرکز شده است.

شاید شفاف ترین انتظار مسئولان محلی را عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه زیرساخت‌های صنعتی هستیم می گوید: به‌رغم آن‌که بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص به‌طور کامل عمل نکرده است.

کارشناسان این اظهارات نماینده دولت در آذربایجان شرقی را اشاره ای ضمنی به انتظارات مردم این خطه از دولت برای تصویب اعتبارات مورد نیاز جهت جبران بخشی از عقب ماندگی های استان ارزیابی می کنند.

یکی از نزدیکان استاندار نیز می گوید: بسته های مختلف در قالب طرح های پیشنهادی شامل طیف وسیعی از خواسته ها و انتظارات استان از دولت آماده شده و جهت تصویب در این سفر ارائه خواهد شد.

به گفته وی، پروژه های انتقال آب، نیروگاه، پروژه های حوزه صنعت و معدن، راهسازی، راه آهن، پروژه های کلان شهری، مترو و … عمده طرح های آماده برای ارائه در این سفر خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس هم از پیش بینی حجم 23 هزار میلیارد تومانی برای سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سخن می گوید.

به گفته وی، تکمیل راه آهن میانه – تبریز، آزادراه تبریز- بازرگان، سه‌راه غفاری آذرشهر، ورودی و خروجی ممقان به شهرک سلیمی و چند مورد از پروژه‌های نیمه تمام جاده‌ای از پروژه‌هایی است که برای اتمام‌شان اعتبار تخصیص می‌یابد.‌

وی با بیان اینکه تکمیل خط دوم متروی تبریز و شروع خط سه و در نهایت اتصال این خطوط جزو اولویت‌های عمرانی و پروژه‌ای استان است ادامه می دهد: به طور ویژه تخصیص فاینانس ۴۲۰ میلیون یوروریی را پیگیر شده‌ایم و به مرحله‌ای رسیده که دولت باید مجوز دهد و این برای ما خیلی حیاتی است.

نماینده مردم تبریز تاکید می کند: اگر این میزان فاینانس تصویب شود، متروی تبریز جان می‌گیرد و تمام عقب ماندگی‌های قبلی جبران خواهد شد.

***

حتی اگر تمام طرح های پیشنهادی در سفر آتی ابراهیم رئیسی به آذربایجان شرقی تصویب و حتی تخصیص یابد، پرواضح است که جبران تمام عقب ماندگی های استان در قالب اعتبارات یک سفر امری دور از واقعیت خواهد بود؛ با اینحال کارشناسان امیدوارند این سفر سرآغاز تحولی نوین در اقتصاد این خطه از میهن اسلامی محسوب شود.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا