گلستان

افزایش 5 درصدی مصرف آب آشامیدنی/ تامین آب شرب در روستاها چالش شرکت آب و فاضلاب

حمیدرضا کرموند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه مردم استان در شش ماهه اول سال جاری 95 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مصرف کرده‌اند، عنوان کرد: با وجود خشکسالی که در تابستان سال جاری با آن مواجه بودیم اما مصرف آب آشامیدنی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته و این نشان دهنده همراهی مردم در این مدت بوده است.

وی افزود: در تابستان سال جاری با استفاده از تمام امکانات و پتانسیل شرکت آب و فاضلاب، مدیریت و دانش فنی همکاران و استفاده از تاسیسات توانستیم مشکل تنش آبی چهارصد روستا را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با استفاده از مهندسی معکوس،  اجاره چاه آب کشاورزی، احداث شبکه تامین، خطوط انتقال و لوله کشی در روستاهایی که دچار تنش آبی بودند اجازه ندادیم این تنش طولانی مدت شوند.

کرموند با اشاره به اینکه اگر هم مشکلی بود با استفاده از تانکرهای آب آن را مرتفع کردیم، عنوان کرد: 55 روستا در تابستان سال جاری از طریق تانکر آبرسانی شد، البته این عدد در برخی هفته‌ها کمتر و یا بیشتر بود.

وی با بیان اینکه 1300 روستا در لرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند، اظهارکرد: شرکت این آمادگی را دارد در صورت تامین اعتبار و همراهی متولیان این روستاها را تحت پوشش قراردهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حتی در تابستان روستاهایی را که تحت پوشش نبودند و درخواست تامین آب داشتند با استفاده از تانکر آبرسانی را به آنها انجام دادیم.

کرموند در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های شرکت آب و فاضلاب تامین آب آشامیدنی روستاها است، خاطرنشان کرد: علت این امر فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب است، اما برای رفع این چالش نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری بین بخشی هستیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا