سمنان

حدود12 هکتار اراضی ملی شهرستان سمنان رفع تصرف شد

حدود12 هکتار اراضی ملی شهرستان سمنان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان وی اظهار داشت: زمین مذکور که بخشی از اراضی ملی پلاک 217-224-226 اصلی بخش 6 ثبتی سمنان است در مجاورت شهرک صنعتی سمنان قرارگرفته است و در سنوات گذشته فردی با صحنه سازی و ایجاد آثار تصرف قصد تملک آن باه نفع خود را داشت که با ورود اداره حقوقی اداره کل به موضوع و طرح دعوی در مراجع قضایی و پس از چندین مرحله رسیدگی قضایی ، نهایتا حکم قطعی مبنی بر محکومیت متصرف به خلع ید، پرداخت خسارت و اجرت المثل ایام تصرف به نفع منابع طبیعی صادرگردید.
محمد رضا سماوی رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی با حضور ماموران اجرای احکام دادگستری و نماینده دادستان شهرستان سمنان اجرا و اراضی مذکور به رفع تصرف و تحویل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گردید.
وی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و گیاهان دارویی در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تلفن های امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گزارش کنند.
سماوی ادامه داد: با گزارش به موقع مردم و همیاران طبیعت از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود. و به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان در اراضی ملی اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی اراضی ملی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا